G

GoddessOfLove

Ska det stå i blöt innan d ges?
Har hört allt mellan 20 min - 1 timme ...
Jag blöter innan jag ger, jag menar det ska ju inte svälla ...
 
Man blöter det inte av samma orsak som tex betfor eller lucernpellets utan för att det inte ska damma. Alltså räcker det att fukta det precis innan du ger det till hästen.
 
Det är också av den anledningen jag blöter.
Funderade lite bara eftersom några sa till mig att det skulle stå en stund. :)
 
Det är ju bara för att det inte ska damma, så det behöver inte stå alls.

Ett tips är att fråga VARFÖR folk påstår saker så slipper man gå och fundera på om det stämmer eller inte :D Var lite frågvis!
 
Gaah inte vågar jag ifrågasätta folk som är så duktiga som denna. Fast hon sa å andra sidan att det är så hon har gjort o fått höra, o att de inte var säkert att de stämmer :o
 
Men, det är ju såna "duktiga" människor det är viktigt att fråga! Låt intresserad (det är du ju!) och inte ifrågasättande så att du inte tror på det de säger, utan för att du vill förstå.
 
ja jo...

satan vad lätt det hade varit om dom bara åt en näve havre o ett fång hö lite då o då som min farfar trodde :p
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 304
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 553
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: alazzi
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 713
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp