Kliande karleder

Vinur

Trådstartare
Min häst har senaste tiden varit extremt irriterad av vad som verkar vara klåda i karlederna och runt hela kotan. Han kliar sig ofta och står och stampar i marken, främst med bakbenen.

Självklart kommer jag att kontakta veterinär om det inte blit bättre, men jag undrade om det är någon som har en teori om vad det kan vara?
 
Vad är det för häst? Instämmer alla ovan talare, låter som ett skolexempel på hovskabb (ett rent helvete).
 

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
754
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: Vitsippan
·
Hemmet Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas...
Svar
2
· Visningar
350
Senast: Motacilla
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 632
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp