Kliande Kinesisk nakenhund

T

Tristan och Isolde

Har en kinesisk nakenhund som kliar sig så det blöder,någon mer med sånt här problem,är det vanligt för den rasen?
Har varit hos vet.och fått antibiotikakur som vi nästan precis börjat med.
Har bytt foder till dyrt som vet.rekommenderade.
Har provat det mesta,snälla har någon nåt bra tips?
 
Sv: Kliande Kinesisk nakenhund

Har hunden fått ett foder som ska användas för att utesluta foderallergi? (om veterinären är inne på det spåret).
Kan du beskriva hundens problem lite mer utförligt?
Var den kliar sig, hur gammal den är, när började problemen osv?

Det kan vara allt från rävskabb, till demodex och vidare till atopisk dermatit.
 
Sv: Kliande Kinesisk nakenhund

Vad fick du antibiotika för, vad blev diagnosen när du var hos veterinären?
Finns ju mycket som de kan klia av, foderallergi/allergi, svamp , insektsbett, hudinfektion osv.
 
Sv: Kliande Kinesisk nakenhund

Ja han har fått ett foder för det.
Han kliar sig hela tiden långa perioder och iom att han inte har päls så går det ju sönder och börjar blöda.
Han äter tabletter för epilepsi och tycker att det blivit mer men han har alltid haft tendens att klia sig innan dess.
Har provat med aloe vera,barnolja,salvor och vanlig olja men tycker inte det har hjälpt.
Vet. va inne på att behandla mot rävskabb men tyckte inte det finns belägg för att han har varit där rävar håller till,är dyr medicin och tycker att det kanske är nåt annat.
Vad tror du om att ta blodprov på honom,kommer man att bli klokare på det?
 
Sv: Kliande Kinesisk nakenhund

Ja han har fått ett foder för det.
Han kliar sig hela tiden långa perioder och iom att han inte har päls så går det ju sönder och börjar blöda.
Han äter tabletter för epilepsi och tycker att det blivit mer men han har alltid haft tendens att klia sig innan dess.
Har provat med aloe vera,barnolja,salvor och vanlig olja men tycker inte det har hjälpt.
Vet. va inne på att behandla mot rävskabb men tyckte inte det finns belägg för att han har varit där rävar håller till,är dyr medicin och tycker att det kanske är nåt annat.
Vad tror du om att ta blodprov på honom,kommer man att bli klokare på det?
Det är min dotters hund så jag är väl insatt i problemet.
 
Sv: Kliande Kinesisk nakenhund

Vad fick du antibiotika för, vad blev diagnosen när du var hos veterinären?
Finns ju mycket som de kan klia av, foderallergi/allergi, svamp , insektsbett, hudinfektion osv.
Antibiotikan heter Kefavet och är mot hudinfektion.
 
Sv: Kliande Kinesisk nakenhund

Okej, är kuren nyss påbörjad så vänta och se om det blivit bättre när den är avslutad. Antar att veterinären rekommenderat att tvätta i t.ex Epi-Shoote, Etiderm, Pyoderm eller liknande schampon eller att ni redan gjort det? det brukar vara "standard" vid hudproblem. Har vet. tagit skrapprov på huden för att se om det finns bakterier, svamp eller annat?
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 254
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 004
Senast: Rugge
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp