Bukefalos 28 år!

Kliar svansen - tips!

K

kangaroo

Hej!
Jag har ett sto som har börjat klia svansen med en kal fläck som följd. Lite mjälligt. Hon sparkar bakut och skriker samtidigt som hon skrubbar sig. Hon är avmaskad med Ivomec enligt konstens alla regler men är det kanske ide att avmaska igen, misstanke om springmask? Har inga andra symtom än kli i just svansen. Ingen mugg, möjligtvis lite mjällig i manen. Har lång sådan, hon är ju travare :smirk: Har läst här att äpplecidervinäger kan lindra klådan, hur blandar ni denna då? Fler tips mottages tacksamt.

Fia :rofl:
 
min nhya hingst hade också kliat av en stor del av svansen men har inget mjäll eller klåda
hur lång tida tar det för en 20cm svansstump att växa ca en meter?? :confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 131
Senast: Josofinito
·
Hundhälsa Ska försöka göra denna historia så kort som möjligt men det är nog lättare sagt än gjort. Så här är det: blandrastik tax och drever. 6...
Svar
9
· Visningar
1 918
Hästvård Min ponny har kliat svansen några dagar i rad nu och i måndags hittade jag avskavd päls/kal hud under svansroten på ena sidan om...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: Seabaz
·
I
Hästvård Hej! Vårt gotlandsruss har alltid gillat att klia svansen, men nu är det något som är riktigt fel. Han rusar ut i hagen varje morgon...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp