Klickar med hästen?

Oj, utgår enbart från mig själv men jag vet i princip efter första tillfället jag hanterat hästen om jag klickar på det planet. I ridningen så vet jag det relativt fort om det är en unghäst, en äldre, utbildad häst som är mycket präglad av hjälper olika mina så kan det såklart ta längre tid. :)

En häst kan ju bli förändrad i beteende osv med en flytt till ny ägare, nytt stall.
Väntar du på den där wow-känslan :love: eller motsvarade inte hästen dina förväntningar som du fick efter provridningen? Alltså, vad är det som får dig att fundera kring det?
 
Känns som om hon behöver en äldre, mer utbildad ryttare med mer tålamod och någon som vill köra hobby och fälltävlan/terräng då det är det Kakan är bäst på/ gillar mest medans jag själv föredrar hobby och dressyr/hoppning. Tycker hon är för svår för mig.. trodde helt enkelt jag var bättre än vad jag är på att rida svårare hästar.
Jag älskar henne till månen och tillbacks men ibland tror jag hon vill skicka mig till slakt och ibland vill jag skicka henne 🤪 hon har ett jätte stort hjärta men ett jätte jobbigt förflutna som gör att hon är svårare än vad jag trodde.. hon liksom låser sin hjärna så fort någonting händer och ignorerar alla mina hjälper m.m när något händer och tror en äldre ryttare som är mer erfaren skulle passa henne bättre än en 14 åring som vill börja komma ut och tävla och rida med sina vänner liksom 😔
 
Tycker du haft henne såpass länge att du fått en bra bild om ni passar ihop eller ej. Ibland blir det fel och för bådas skull är det nog bättre att hitta ett annat hem :) Klokt av dig!
 

Liknande trådar

Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
Hundträning Ska skaffa klicker, vilken rekommenderar ni, eller avråder från? Har tidigare haft en med en liten plåtbit som klickade och den tyckte...
Svar
5
· Visningar
531
Senast: skiesabove
·
Hemmet Konstig rubrik, ja. Men vi har ju kört avfuktare ett par månader nu. Den har klickat igång en stor del av tiden. Men nu? Det är tydligen...
2
Svar
28
· Visningar
1 281
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Halloj! Är på jakt efter min första egna häst, så spännande, men… såklart tar det lång tid att hitta en häst där allting klickar mellan...
2
Svar
31
· Visningar
2 214
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp