Klickbara punkter i bild

Lorelie

Trådstartare
Jag vill göra en meny av en bild, dvs ha klickbara punkter i en bild, men hur får jag fram kordinaterna? Jag har photoshop.
 
Koordinaterna borde väl vara hur många pixar åt ett visst håll ytan ska täcka. Du får väl räkna/tänka ut koordinaterna och testa dig fram!
Jag brukar göra det i Dreamweaver och då är det bara att dra upp ytan man vill ska vara klickbar...
 
Okej... Kan ju försöka.
Det stod i boken jag har att det ska gå i de flesta bildprogram, även i paint! Men jag hittar det varken i paint eller photoshop =/
 
om du har en bild på en häst å du vill ha huvudet klickbart kan du använda front page då kan du välja ett verktyg där du kan välja hur stor del som ska vara klickbar å vart.

Bra me front page är ju oxå att du lär dig html koderna, de e bara å kolla sen i html hur koden ser ut å försöka memorera å ändra om i html, sen klicka på förhandsgranska så ser man hur resultatet blev, skitbra!
 
i photoshop och paintshop: använd info-fliken i rutan där navigeraren finns. där finns info om koordinater, färger etc för muspekaren när du för den över den aktiverade bilden.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
370
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 601
Senast: Jeps
·
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 780
Senast: Bison
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
573
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp