Klinikbesiktning

M

mai

Vet nån här hur mycket det kostar, vad dom gör och vad som skiljer den från vanlig besiktning.:confused:

Moderatorer: Om den ligger fel kan ni flytta den?:)

Sv: Klinikbesiktning

Priset skiljer MYCKET mellan kliniker, det bästa är att ringa den du avser att besiktiga hos.

På en klinik finns betydligt bättre faciliteter för en besiktning. En gårdsbesiktning där man springer på mer eller mindre doserad asfaltväg eller rentav grusplan/-väg ger jag inte många kronor för i tillförlitlighet. Dåligt ljus i stallet när man ska kolla ögonen etc.

Nä, tacka vet jag en klinik där det finns tillgång till allt som behövs vid en besiktning. Väl vart sitt pris (det är ju oftast dyrare än att ta veterinären till gården)

Sv: Klinikbesiktning

Hos mig gick en klinikbesiktning på ungefär 1500:- har jag för mig.

I övrigt håller jag med Lovisaleonora_, en klinikbesiktning är är väl värd de extra pengar jämfört med en gårdsebsiktning.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När man köper hus, nej jag ska inte flytta, hur gör man med besiktningen? Vid köp av häst är det ju viktigt att köparen gör sin egen...
Svar
17
· Visningar
1 052
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 052
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 631
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka