Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Klinikbesiktning

M

mai

Vet nån här hur mycket det kostar, vad dom gör och vad som skiljer den från vanlig besiktning.:confused:

Moderatorer: Om den ligger fel kan ni flytta den?:)

Lovisaleonora

Moderator
Sv: Klinikbesiktning

Priset skiljer MYCKET mellan kliniker, det bästa är att ringa den du avser att besiktiga hos.

På en klinik finns betydligt bättre faciliteter för en besiktning. En gårdsbesiktning där man springer på mer eller mindre doserad asfaltväg eller rentav grusplan/-väg ger jag inte många kronor för i tillförlitlighet. Dåligt ljus i stallet när man ska kolla ögonen etc.

Nä, tacka vet jag en klinik där det finns tillgång till allt som behövs vid en besiktning. Väl vart sitt pris (det är ju oftast dyrare än att ta veterinären till gården)

Sv: Klinikbesiktning

Hos mig gick en klinikbesiktning på ungefär 1500:- har jag för mig.

I övrigt håller jag med Lovisaleonora_, en klinikbesiktning är är väl värd de extra pengar jämfört med en gårdsebsiktning.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5529 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Ekonomi&Juridik Hej! Jag har börjat kolla efter en hobbyhäst med plus i kanten och finkammar Hästnet varenda dag. Jag ser en hel del hästar som står...
Svar
15
· Visningar
1 572
Ekonomi&Juridik Prutar ni när ni köper häst? När gör ni det i så fall? Innan eller efter besiktningen? Hur lägger ni fram det? Jag är jättedålig på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 019
Hästmänniskan Hej! Jag är 13 år och har haft häst sen Augusti 2020, ett sto som varit både enkel och svår i stunder (stoig och envis, men oxå...
Svar
3
· Visningar
797
Hundhälsa Hej på er alla, Hoppas alla mår bra nu i dessa tider. Jag önskar gärna inga påhopp eller dumma kommentarer - för jag skyller detta på...
Svar
7
· Visningar
496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XII
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

• Ridbyx-tips
  • Sto efter fölning