Klippa eller inte?

S

SanchoPancho

Mitt halvblodssto är ganska korthårig men hon svettas som sjutton när jag rider. Hon torkar dock väldigt fort. Skall jag klippa henne ändå?
Pälsen är kort men tjock. Hm funderar på hur jag skall göra, man vill ju inte ha en nakenpålle :D
 
Om hon ändå torkar fort och inte verkar bli märkbart tröttare av all päls finns det väl ingen anledning att klippa? Jag hade inte gjort det iallafall.
 
Varför inte prova att klippa lite i ljumskarna(?) fram och ev en rand på undersidan av halsen. Det brukar räcka till och samtidigt sabbar man inte hästens isolering.

LIA
 
Jag skulle klippa en halvklipp. Halsen, magen och ljumskarna.
Da slipper man svetten, samt risken att bli kall och forskyld om hon fortfarande ar vat.
Dessutom blir hon lattare att rykta och halla ren och fin.

Lycka till!!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skall se om jag kan ta ett nyare kort på henne. Detta är från april. Men hon har lagt på sig rejält nu. I vintras va hon lite för smal...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 815
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Hej! Har innan jag tog upp hästintresset igen tvättat håret två gånger i veckan och det har funkat bra. Nu när jag rider i princip...
Svar
19
· Visningar
1 054
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 255
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Nu ser jag många diskussioner ang att klippa och inte klippa hästen. Och då ser jag många kommentarer som påstår att deras häst får...
Svar
10
· Visningar
1 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp