Klippa får??

Sv: Klippa får??

Inför betäckningen i augusti-september samt 1-2 månader innan lamning.
Absolut senast 1 månad innan lamning för att inte stressa tackorna i onödan.
 
Sv: Klippa får??

Okej....

En som har får som ja känner ska klippa dom på torsdag(19/3). Stackrarna kommer ju att frysa tycker jag! Men det e ju bra tills dom ska lamma så det inte fastnar så mycket där bak då!
 
Sv: Klippa får??

Jag vet inte hur kallt ni har det hos dig men här hade det inte varit några problem,
vi har ett par plusgrader.
Däremot är det svårt att klippa när det blir för kallt, pälsen blir liksom "klibbig" :crazy:
 
Sv: Klippa får??

Jo det börjar bli ganska varmt nu...plus grader på dagarna när dom är ute och minus på kvällarna när dom e inne så det kanske inte är så kallt för dom ändå!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: Blyger
·
Övr. Djur Jag roar mig ofta med att titta på aquascape klipp. Nåt som dykt upp ofta nu är scapes med "svävande stenar". Det ser urläckert ut och...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Red_Chili
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
577
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp