Klippa håret själv?

Sv: Klippa håret själv?

Har provat lite nu! :) Ser helt okej ut, lite ojämnt dock. Men skönt att inte ha en massa flufftussar som hänger ut om jag har en knut, t ex.
 
Sv: Klippa håret själv?

Jag har klippt mitt själv några gånger, bara vänder huvudet upp och ner, samlar ihop en tofs och klipper rakt av. Det såg bra ut:D Fast då har jag kruligt hår med så det är ju inte så noga att det är rakt eller så:p
 
Sv: Klippa håret själv?

Jag klipper själv, inte mycket utan nån slags Search and Destroy,, inte ofta att jag klipper strå för strå, utan står över handfatet om jag kände aatt det börjar bli slitet, kammar eller känner med fingrarna och toppar det som känns frissigt/trassligt eller det som ser dåligt ut, jag har så långt och mkt hår och från början är det klippt i etapper så det funkar bra för mig :)

Ibland händer det att jag kör en Search and Destroy i soffan om jag kollar på film eller nåt :)

Det viktigaste är att man har en bra sax, som verkligen KLIPPER av stråna utan att slita på håret.

Så här gör jag oftast men händer att jag tar allt i en hand och tar topparna.

Klippt själv i massor av år
 
Sv: Klippa håret själv?

jag har självlockigt hår så mitt ser ju ok ut ändå när jag klippt det eftersom det drar ihop sig lite o så.. är nog värre om man har spikrakt då syns ju ojämnheter..

men jag gör två flätor och klipper av det som är för långt och tunt i ändarna.. och sen tar jag ut flätorna och bara drar ihop till en tofs och klipper till det där och gör så åt alla håll å kanter.. brukar bli ganska okej :)
 
Sv: Klippa håret själv?

kl

Jag delar upp mitt hår med händerna så det blir en mittbena, tar fram det över axlarna och klipper änden rakt av. Den ena sidan har fler lockar så den klipper jag inte lika mycket som andra sidan.

Mitt hår är slitet och behöver en frisör gissar jag. Har inte råd eller lust att gå dit tyvärr. Jag är vanligtvis inte så noga med mitt hår faktiskt, borstar och tvättar, och klipper det, men den senaste tiden har håret förändrats drastiskt och blivit torrt och sprött i hårstråna, men fet hårbotten. Använder jag balsam är mitt hår rakar än utan och jag vill ju inte ha rakt hår, men utan balsam är det svårt att borsta ut utan att dra sönder det. :arghh:
 
Sv: Klippa håret själv?

Jag gjorde det under många år som student pga dålig ekonomi. Nu gör jag det när håret är för slitet och inte bokar en frisörtid. Funkar bra.
 
Sv: Klippa håret själv?

Jag klipper och färgar mig själv. Har gjort det i 10 år ungefär.
Sista gången jag gick till frissan kostade det runt 4000-5000 med färgning och klippning(färgningen med olika slingar i lååååångt hår). Där fick jag nog.
Det kändes så sjukt att betala den summan.

Jag är hyfsat begåvad. Så det funkar.
Jag klipper det kortare och klipper upp det och klipper ur det.
Det är dugligt. Iaf inte så där att folk stannar, pekar och skrattar. ;)

Då kan jag göra annat skoj för de pengarna.
 
Sv: Klippa håret själv?

Nu på våren är det jätteskönt att sätta sig i solen en stund och klippa enstaka trasiga toppar också. Man ser så bra i solen, speciellt om man har en konstrasterande färg på kläderna (mot hårfärgen alltså). Jag har rött, hennat hår och svarta kläder är bra för mig.

Sen kan man ju passa på att bara njuta lite också ;)
 
Sv: Klippa håret själv?

Jag klipper mig själv och har gjort i många många år. (mamma är frisör och vi blev alltid ovänner) :)
Men jag har inte direkt någon frisyr heller så det är inte svårt. Har rätt långt hår, till midjan, och lite uppklippt bara. Då är det lätt att klippa själv. När jag ska ta topparna gör jag mittbena och drar fram håret i en lång tofs på sidan och bara klipper.
 
Sv: Klippa håret själv?

kl



Mitt hår är slitet och behöver en frisör gissar jag. Har inte råd eller lust att gå dit tyvärr. :

Det jag gör när jag inte har råd att lägga pengar på ett riktigt frisörbesök är att jag bokar tid hos en frisörskola. :) Har varit på Göteborgs Frisörskola 3 gånger och de tar 100:- per gång.

Jag tycker att de är duktiga och de är alltid övervakade av sina lärare, så att gå hos elever kan jag rekommendera! :)
 
Sv: Klippa håret själv?

Det jag gör när jag inte har råd att lägga pengar på ett riktigt frisörbesök är att jag bokar tid hos en frisörskola. :) Har varit på Göteborgs Frisörskola 3 gånger och de tar 100:- per gång.

Jag tycker att de är duktiga och de är alltid övervakade av sina lärare, så att gå hos elever kan jag rekommendera! :)

Var hittar man sådana? :) Bra tips :)
 
Sv: Klippa håret själv?

Kl Jag kammar fram mitt hår och använder den bredtandade kammen som mått att klippa efter. Skulle dock vilja ha en sån där grej som visas i en tortorial (?) på youtube, finns i en länk på "bukes hemmafrisörer".
 
Sv: Klippa håret själv?


Tutorial! :)

KL

Jag har aldrig klippt mig själv men har ofta lämnat över klippandet i vänners, partners och familjs händer. Nemas problemas. Jag är en snålis med att lägga pengar hos frissan faktiskt efter att ha bott i London så länge där man kan få håret toppat för en femtiolapp. Jag var hos frissan förra våren och fick en "frisyr" så att säga, då mitt hår äntligen växt ut igen efter en elak körtelfeber, men om det bara ska toppas så sätter jag saxen i händerna på den som har lust att hjälpa till.

När jag färgade håret gjorde jag det alltid själv.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 352
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 860
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 839
Senast: Rie
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp