Bukefalos 28 år!

Klippa hund?

Absolut kan du det. Jag klipper min Dvärgschnauzer själv. Allt du behöver är en maskin av lite bättre kvalité. Jag testade lite billigare i början men de blev snabbt slöa i skären och började tugga sig igenom pälsen. Varken skönt för hunden eller snyggt.
Köp maskin efter päls. Har hunden mjuk päls? Lång päls? Sträv päls? Lockig? Mycket underull?
Räkna med att lägga en tusenlapp och satsa på en med ställbar klipplängd och utbytbara skär. Det lönar sig i längden.
 
Vad har du för ras? Min ras pumi klipps med sax, inte maskin. Men visst går det fint att klippa själv 👍🏻
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 156
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 762
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 505
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp