Klippa ihop bilder

S

silverblom

Om jag har två bilder som jag vill klippa ihop till samma, hur gör jag då? Så om jag skickar en bild till någon visas båda bilderna sida vid sida även fast det bara är en bild..

Någon som fattar vad jag menar? har hört att man ska kunna göra det i paint?
 
Sv: Klippa ihop bilder

nu jobbar jag inte i paint eftersom jag inte har pc, men det borde ga till ungefar sahar:

oppna de tva fotona du vill lagga i samma dokument.

gor ett nytt dokument - av de matten du behover for att bada bilderna ska passa.

sen borde det val finnas ett 'markera' verktyg som du markerar din bild med, darefter 'kopiera' (finns det inget 'markera' verktyg, kanske du bara behover kopiera)

'klistra in' i ditt nya dokument, placera pa lamplig plats

gor samma med nasta bild.

spara
 
Sv: Klippa ihop bilder

Har testat men verkarinte som det funkar?
 
Sv: Klippa ihop bilder

sorry - jag har inte paint, sa jag kan inte hjalpa. har du provat under 'hjalp' i paint?
 
Sv: Klippa ihop bilder

Har testat där.. får inget bra svar.. någon?
 
Sv: Klippa ihop bilder

Skapa ett nytt dokument och spara det (alternativ ha många olika Paint öppna).

Öppna den första bilden. Tryck på Ctrl+A om du vill ha med hela bilden och sen Ctrl+C.
Öppna det tomma/nya dokumentet du spara (eller växla bara fönster) och tryck på Ctrl+V.

Gör sen om det för den andra bilden. Låt den andra bilden vara markerad i det nya dokumentet och dra den åt sidan. Spara sen allt.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
363
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 776
Senast: Bison
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 481
Senast: verser
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 186
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp