Klippa katt

ufot

Trådstartare
Min ena skogis har länge haft problem med pälsen. Den har känts fet, tjock och tovig. Jag har försökt att både bada och kamma henne, men ingenting har hjälpt. Tillslut fattade jag beslutet att klippa henne. Jag kontaktade alla veterinärer i närheten och blev helt förbluffad. Dem skulle ha 1200 kr för att klippa en katt :eek: Detta är mer än vad jag betalade för kastreringen. Jag tyckte summan kändes orimlig och beslutade mig för att göra ett försök med min egen klippmaskin.

Resultatet blev över förväntan. Min lilla mulliga sovande katt visade sig vara både liten och spinkig. Hon ser ut som en liten kattunge bredvid min andra skogis :rofl:

Bantningskuren avbröts omedelbart. Hon springer omkring i lägenheten, busar, vill vara nära, har börjat sova i sängen. Hon är helt enkelt en annan katt :bump:

Hon ser dock lite konstig ut och klippning hade i ärlighetens namn kunna vara snyggare. Jag skulle gärna vilja ta henne till ett proffs ett par gånger per år men att betala 1200 kr känns orimligt. Någon som vet om det finns billigare alternativ i Östergötland?

Katten i fråga är mycket snäll. Jag klippte henne som sagt var själv utan problem så jag tror inte det är någon skulle skillnad att klippa henne gentemot en liten hund. Har funderat på att kontakta hundfrisörer. Tror ni dessa tar emot katt?

Vilken klippning tror ni är snyggast? När jag klippte henne sparade jag svansen, halsen och bogen. jag vill gärna ha något mjukt att klappa :angel:

Sätt gärna in bilder på era klippta katter. Ska försöka ta på min krabat också om jag nu begriper hur man infogar dem här på buke...
 
Sv: Klippa katt

Rakade min katt på mitten efter att han började spy hårbollar flera gånger om dagen och verkligen mådde dåligt av det, det var skitfult men han slutade spy så det var så klart värt det :)

550145_3039137782353_1380298568_32568439_1377181572_n.jpg


Nu har det börjat växa ut och förhoppningsvis slipper han hårbollarna.
 
Sv: Klippa katt

Tassarnas trim i Linköping tar emot kastter.
Vi lämnar vår lilla hund där, de tar 550:- för att klippa honom så det är nog ungefär samma med katt. De är väldigt duktiga :)
 
Sv: Klippa katt

En i stallet föreslog dem. Priset känns bra. Ska kontakta dem när pälsen har börjat växa...

Någon som vet hur lång tid det tar innan pälsen växer ut?
 
Sv: Klippa katt

Nämen, det är ju samma klippning som min har. Min är dock mindre.

Kan inte fatta att pälsen kan göra så stot skillnad i storlek. Innan klippningen såg hon ut att vara ungefär lika stor som min andra, men nu ser jag att hon är betydligt mindre.
 
Sv: Klippa katt

Ja, jag har alltid trott att han varit i rundaste laget men när jag klippte såg jag att det snarare var tvärtom :D, inte för att jag bantat honom tidigare heller dock.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 231
Senast: Whoever
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 142
Senast: Migo
·
Övr. Katt Jag funderar. Bor i ett hus nära en stor väg, förvisso med 40-gräns men det är många som inte bryr sig så innekatt verkar rimligt. Det...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: Vallmo
·
Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
4 258
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp