Klippa på ryggen???

G

Grevinnan

Jag har bara klippt täckesklippning på våran ponny men i år ska han klippas "mer"....
Har lärt mej att man ska spara pälsen under sadeln men han är otroligt välpälsad så det skulle inte se klokt ut.
Vad händer om man klipper hela ryggen???
 
Jag har klippt hela ryggen på min Islandshäst och han har klarat sig utan skav i tre år nu. Då är han iofs. ganska tjockhudad och så har pälsen växt ut ganska mkt ändå...
 
Min fjording klipper jag alltid hela ryggen på OM jag gör en helklippning o hon har aldrig fått skav. Iår blev det dock bara en spårklippning. :)
 
Tack!!!
Travhästarna klipps ju även där selet ligger så varför skulle inte ridhästarna kunna klippas där sadeln ligger???
 
mmm, fast jag vet många ridhästar som fått skav av sadeln pga att de är klippta där. Det är väl olika från häst till häst. Men varför kan du inte spara en bit där? Det syns juh ändå inte under sadeln..
 
mmm, fast jag vet många ridhästar som fått skav av sadeln pga att de är klippta där. Det är väl olika från häst till häst. Men varför kan du inte spara en bit där? Det syns juh ändå inte under sadeln..
 
mmm, fast jag vet många ridhästar som fått skav av sadeln pga att de är klippta där. Det är väl olika från häst till häst. Men varför kan du inte spara en bit där? Det syns juh ändå inte under sadeln..
 

Liknande trådar

Hästvård Har införskaffat mig en hårfager häst. Jag skulle vilja ha tips på hur man underhåller denna så bra som möjligt för att den ska bli...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 305
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 084
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 911
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp