Klippmaskin batteri- eller nätansluten? Dina erfarenheter?

prinsessfeminist

Trådstartare
Står i valet och kvalet kring vilken maskin jag skall köpa. Jag har gjort en del research och det verkar som om de batteridrivna håller en relativt hög nivå i styrka numera (jämförbar med nätansluten), men jag saknar information från personer med egen erfarenhet.

Så, please, dela med dig!

Är det värt den extra kostnad som batteridriven klippmaskin kostar?

Eller är det säkraste kortet en med sladd, trots allt?

Jag har kikat på H. x-perience och Easculap economy (stavning?), och de är jämförbara i pris.

Jag har tänkt använda maskinen till mina två hästar, samt ev klippa andras vid önskemål.
 
Jag köpte en batteriedriven klippmaskin till att klippa min hästs ben med. Jag skulle säga att det helt klart är värt det, mycket säkrare och smidigare och man behöver inte vara beroende av eluttag. Så jag skulle köpt en batteridriven:) Dessutom har dom faktiskt ganska lång batteritid och min kan man även använda sladd till om man vill!
 
Jag köpte en batteriedriven klippmaskin till att klippa min hästs ben med. Jag skulle säga att det helt klart är värt det, mycket säkrare och smidigare och man behöver inte vara beroende av eluttag. Så jag skulle köpt en batteridriven:) Dessutom har dom faktiskt ganska lång batteritid och min kan man även använda sladd till om man vill!
Tack för input! Är det en andis du har? Vad heter modellen?
 
Jag har en Avalon Mose sedan tre år och jag är riktigt nöjd med den!
Klarar utan problem en helklippning på en laddning och väldigt tyst och lätthanterad. Ganska smal så man kommer åt alla vinklar men samtidigt så stark att den klarat den tjockare pälsen.
Lätt också så man kan köra den med en hand 🤚😁
[ QUOTE="prinsessfeminist, post: 19328156, member: 5057"]
Står i valet och kvalet kring vilken maskin jag skall köpa. Jag har gjort en del research och det verkar som om de batteridrivna håller en relativt hög nivå i styrka numera (jämförbar med nätansluten), men jag saknar information från personer med egen erfarenhet.

Så, please, dela med dig!

Är det värt den extra kostnad som batteridriven klippmaskin kostar?

Eller är det säkraste kortet en med sladd, trots allt?

Jag har kikat på H. x-perience och Easculap economy (stavning?), och de är jämförbara i pris.

Jag har tänkt använda maskinen till mina två hästar, samt ev klippa andras vid önskemål.
[/QUOTE]
 
Jag har en Liveryman Kare Pro 100 och den klipper jag lätt en hel häst med utan att ladda. Kan tillägga att min häst har PPID och därmed klipps ungefär var 5-6 vecka året runt och det funkar utmärkt.
 
Jag köpte för några år sen en aesculap equipe till min ponny med tjock päls och en mindre batteridriven hundtrimmer från Biltema för huvud och ben.
Bakdelen med sladd är att man är beroende av ett uttag i närheten men o andra sidan skönt att slippa tänka på att hålla batteriet laddat. Kanske bättre med sladd om man klipper många hästar.
 
Jag har en Heniger X-perience sedan två år tillbaka och det enda jag ångrar är att jag inte köpte den tidigare. :D Det är helt fantastiskt skönt att inte behöva ta någon som helst hänsyn till en sladd utan man kan vända, vrida och snurra på den hur som helst, det underlättar mycket när man klipper svåra områden. Laddningen räcker till ca två helklippningar för mig (jag är petig).
 
Jag har heiniger xplorer och är supernöjd! Klipper utan problem en hel häst på en laddning, och det är ju enkelt att köpa till ett extra batteri om man vill så det bara är att byta om det första tar slut.

den är tyst och smidig, kan utan problem prata i telefon eller lyssna på ljudbok samtidigt som jag klipper.

älskar att inte behöva bekymra mig om sladden eller att behöva stå på ett visst ställe i stallet för att ha uttaget nära. Har svårt att se att jag skulle köpa en med sladd igen
 
Jag har en Heniger X-perience sedan två år tillbaka och det enda jag ångrar är att jag inte köpte den tidigare. :D Det är helt fantastiskt skönt att inte behöva ta någon som helst hänsyn till en sladd utan man kan vända, vrida och snurra på den hur som helst, det underlättar mycket när man klipper svåra områden. Laddningen räcker till ca två helklippningar för mig (jag är petig).
Är inte Heiniger Xperience nätdriven?? Det är väl Xplorer som är batteridriven?
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle klippa min tjockpälsade shettis igår. Nytvättad och fin. Men innan jag ens han börja så upptäckte jag att klippmaskinen inte...
Svar
19
· Visningar
2 302
Senast: Solvind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 1
  • Ulvlek
  • Dammigt

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp