Klippmaskin jula

slant98

Trådstartare
Hej
Söker en prisvärd klippmaskin till min häst. Tänker inte låna ut den, utan bara för att klippa en häst några ggr/år. Har tittat på den som jula säljer och ser lite olika omdömen om den. Vissa skriver att den är väldigt högljudd och vissa att den inte är… någon som har erfarenhet av denna maskin?
 
Jag tycker den är extremt högljudd jämfört med min Moser Avalon, men den är också starkare och orkar igenom tjock ponnypäls bättre.
Tack :) ska låna en maskin idag, då får vi se vad ponnyn tycker om att bli klippt och omljudet är något jag behöver tänka på när vi klipper!
 
Hej
Söker en prisvärd klippmaskin till min häst. Tänker inte låna ut den, utan bara för att klippa en häst några ggr/år. Har tittat på den som jula säljer och ser lite olika omdömen om den. Vissa skriver att den är väldigt högljudd och vissa att den inte är… någon som har erfarenhet av denna maskin?
Jag har haft min sen 2007 och klippt ett par hästar om år. Den är högljudd men fungerar mkt bra på de islandshästar jag klippt.
 
Jag föredrar en maskin som låter mindre, har islandshäst, men tycker ljudet är hemskt så hellre en lite svagare maskin tex Moser Avalon
 
Japp, till lyckliga fåret varje år, har fortfarande kvar de skären som extraskär men mitt heinigers håller mycket längre = blir billigare i längden
Okej. Somagt mina höll länge ändå. Men jag vet inte som sagt om de var bättre förr eller jag var okräsen.
Men jag kanske har en annan årgång eller något. Tycker de är lika bra som skären på min maskin nu iaf.
Men smart grej att köpa deras om de passar 😊.
 
När min gamla Alfa Laval gav upp köpte jag en maskin från Jula, tänkte bara ha den en säsong men det är några år sedan och den funkar hur bra som helst :) Har skär från Heiniger. Till och med dotterns ponny accepterar den, det trodde jag aldrig att hon skulle göra:confused: med tanke på att det var med livet som insats jag klippte henne med grannens nya, tysta maskin när min gamla lagt av. Julas låter lite mer än de dyrare, men alla mina hästar tolererar den och jag tycker det är en väldigt prisvärd maskin!!
 
Min från Jula gick bra många säsonger trots långpälsade djur och gravt bristande service.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 468
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 923
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp