Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Klippmaskins frågor!

M

martina

Hur länge håller ett klippskär? (de är ju rätt så dyra :smirk:)
Har bla funderat på den i Börjes, Clipper eller vad den nu hette (den dyraste)någon som har någon erfarenhet av den?
:confused: :confused: :confused:

När skären blir slöa skickar man dem på slipning det kostar runt en 100-lapp. Jag tror att dom större maskinernas skär håller ett tag. Jag har en liten Ostermaskin och skären är ganska små ett skär till den håller för ca 2 hästar.

Som sagt så kan man ju slipa dom ist för att köpa nya o det brukar inte kosta många kronor... :)
Jag har en mindre modell med smalare skär o jag brukar kunna klippa båda mina hästar minst ett par tre ggr var, alltså ca 4-6 helklippningar innan det är dax för slipning. O dom här större borde ju räcka längre...?

hmm..när jag gick på internat lånade vi in en klippmaskin av större modell den hade nyslippade skär. Jag tror vi klippte mellan 10-15 hästar med den. Och de gick hur bra som helst. Det var dock inte en sån som du funderar på.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6492 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kropp&Själ Har sen jag var tonåring alltid velat ha barn när jag är vuxen. Då jag varit singel i stort sett hela mitt vuxna liv så tänkte jag länge...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 064
Hundträning Då min hund börjat visa intresse för viltdoft och att följa spår (så pass att hon nu inte kan gå lös) har jag fått tipset att börja...
Svar
2
· Visningar
255
Hästmänniskan Fick för ett år sen sluta med ridningen pga. studier. Hade innan dess hållt på med hästar hela livet och skaffat mig enormt mycket...
Svar
3
· Visningar
326
Hästvård ❌ De är en människa i mitt stall som har en nordsvensk som är !!!27!!! År. Veterinären har rekommenderat att ta bort hästen INNAN...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kämpiga valp promenader
  • Kattsnack #8

Hästrelaterat

• Födda 2017 del 3