klippning av hästen

W

wookien

Jag lät klippa min Tinker för en vecka sedan,nästan hela hästen och det gav ett mycket bra resultat.Han blev piggare och inte lika hemskt svettig efter ett rid pass.Torkar på bara en kort stund.Är det någon som vet när man ska klippa nästa gång.Hur länge håller den först klippningen?innan det växer ut igen.
 
Är inte riktigt säker, men
först i oktober / november
sedan januari / februari
 
Oj.. jag klipper min isis en gång per vinter, typ i november... sen håller det bra.. växer ju ut såklart litegrann... men jag tycker nog att det funkade bra hela vintern! Han är en riktig liten svettgris annars :o
 
Det är väldigt olika, vissa sätter päls på en mnd, andra behöver du inte klippa förr i december.
Så jag säger så här: Klipp när hästen får lång päls igen och b¨rjar bli svettig!! Varför krångla till det mer än så?? :angel:
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 059
Senast: Oknytt
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 917
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 588
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp