Klippning (igen!!)

B

**BORTTAGEN**

Jag har köpt ett halvblodssto som är regelbundet klippt så jag har bestämt mig för att fortsätta. Men var i Gävleborgs län ska jag hitta någon som kan klippa!! Jag har provat på maken (fniss) några ggr men han ser ut som en munk eller hippie :rofl: så jag vågar inte ge mig på min prinsessa!
Jag har satt in en annons under tjänster men inga svar. Ska man kolla med travet? Eller om man nu ska prova själv, ska jag då köpa en med sladd eller batteri? Hon ska helklippas.
Jag skulle så gärna betala bra om jag hittade nån duktig. SNÄLLA är det nån som vet nån så....
 
Har sett ngr annonser här på buke om folk som klipper andras hästar, så du kan ju kolla där.
Är inte svårt att klippa, du skall ju ta bort alt möjligt, det är ju inte som på mäniskor att man skal klippa en frisyr ;)
 
Jag tycker att du ska satsa på att köpa en maskin och klippa själv, speciellt om det ska göras regelbundet. Det är lätt att klippa häst, det är ganska svårt att göra fel. Många föredrar batteri, men jag har sladd själv och tycker det är bäst, då behöver man inte oroa sig att batteriet ska ta slut efter halva hästen tex. Visst är det lite smidigare att klippa utan sladd, men man vänjer sig.

Lycka till!
 
Det är inget svårt!! Lovar! Stod i Tyskland och stallägarna åkte bort. De lämnade mig och den andra tjejen som jobbade där med två klippmaskiner och 10 hästar som skulle klippas. :D
 
Hallå, jag bor i Lingbo ca 5 mil från Söderhamn. 7 mil norr om Gävle. Hör gärna av dig om du vet nån?
Såg i Hööks bladet man fick på posten en maskin för 429 ?
Kan den vara nåt att ha. Dom andra maskinerna på marknaden är ju jättedyra! Vad tror ni?
 
Jag vet inget om den där maskinen, man kan ju undra varför den är så billig. Men den är sladdlös vilket kan vara en fördel... eller nackdel, för om man inte hinner klippa hela hästen innan man måste ladda igen kan det bli hemskt jobbigt.

Hur som helst så tror jag liksom de andra att det vore säkert bra om du lärde dig, för det blir nog ganska dyrt om du ska ringa ut nån, de brukar ju behöva att man klipper om dem nån gång per säsong...

Jag ska i alla fall kolla runt om det finns nån i närheten som kan hjälpa dig. Kanske i Skog, Stråtjära eller Holmsveden. Är din häst snäll? Eller måste den pleggas?

Tjing! :bump:
 
Du får räkna med att lägga ner MINST 3000,- om du skall köpa en, de små billiga är inte avsedda för att klippa en hel häst, dom används till att trimma huvud och öron!
 
Hon är snäll (tror) jag, hon är i allafall van att klippas o väldigt lugn när jag dammsuger! henne så hon är nog lugn.
Det vore ju toppen om jag fick nån som klippte första ggn i allafall så ser jag hur man gör...
 
Du har inga kompisar eller stallkamrater som kan visa dig då? Jag lover, det är inte svårt! Har lärt upp flera stycken, samtliga sa efteråt att det här var ju inte alls svårt!
 
fråga på närmaste ridklubb, ridskolehästarna brukar ju klippas på vintern och det är väl nån som håller i maskinen då. :idea:
 
Nää, Lingbo är en liten håla där man låter sina hästar ha päls o helst gå ute året om..nejdå så illa är det väl inte men dom som har häst här runt i kommunen vet heller ingen som kan klippa sådet är nog inte så vanligt här uppe?
Jag har alltid haft araber o täckar man dom tidigt så får dom nästan ingen vinterskrud, o ponnyerna som barnen har brukar klara sig bra ändå, det blir inte så mkt ridet på dom under värsta vintern. O så har min man ett ardennersto :crazy:o hon klipps ju inte heller. han slänger på henne en filt en stund efter arbetspasset bara.. Men eftersom min Cofie alltid har varit klippt så tänkte jag fortsätta. Men jag köper väl en maskin själv, vilket märke??
 

Liknande trådar

Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
950
Senast: Bri
·
Skola & Jobb Japp precis som rubriken, jag har hittat drömjobbet! Men är feg! Jobbar idag statligt och trivs väl med det (det är framför allt...
Svar
11
· Visningar
1 278
Senast: Jonaz
·
Hästhantering Skulle önska om nån lite pedagogiskt skulle kunna berätta hur ni brukar klippa era hästar. Alltså inte vilken typ av klippning utan just...
Svar
6
· Visningar
2 524
Senast: sweep
·
J
Hästvård Har sett att de fanns någon liknande tråd men hittar den inte nu, och hoppas denna kommer på rätt plats, men iaf. dedär med att klippa...
2
Svar
20
· Visningar
2 920
Senast: jessicajosefsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp