Ajda

Trådstartare
Kan vi snacka frisyrer och klippning av håret?

Hur ofta klipper ni er? Går ni till frisören eller klipper ni er själva? Vad ingår hos frisören? (Tänker tex hårtvätt, styling osv).

Mitt hår är aldrig prioriterat. Jag har det alltid uppsatt pga hatar hår i ansiktet. Brukar klippa mig till ca axellängd, mer eller mindre. Nu är det lite längre och jag har nog inte varit hos frisören på närmare ett år.
Tänkte boka tid online och det slog mig vad dyrt det är, som allt annat nu. 530kr för en klippning. 600kr om man har extra tjockt hår eller vill ha en ny frisyr. Tvätt brukar ingå, en lite halventusiastik styling efteråt.

Sitter och scrollar på instagram och vill liksom hitta en frisör med passion och entusiasm. Som fönar och gör håret snyggt iaf efter klippningen. Jag hoppas ni förstår vad jag menar. Finns det ens sånna?
 
Jag karvar lite själv i håret, har en bit nedanför axlarna och får ofta komplimanger för mitt hår, både för färg och ”frisyr” 🙈

Nagga liiiite på topparna kanske jag skulle klara om jag hade något annat än en kökssax. Men klippa upp skulle nog aldrig gå.
 
Klipper mig var åttonde eller nionde vecka ungefär. Ingår tvätt och styling. Brukar bli bjuden på ett glas vin också 😆

Har ingen avancerad frisyr men behöver toppas igenom plus luggen kräver ju lite handpåläggning. Betalar ungefär 800.
 
Klipper själv framför spegeln.
Har skaffat en särskild sax för ändamålet.
Med tiden så har jag fått till det som jag vill ha det.
Naggar litet toppar varje vecka eller ungefär som andra borstar håret.
Orkar inte böka med frissa och passa en tid och så.
 
Kan vi snacka frisyrer och klippning av håret?

Hur ofta klipper ni er? Går ni till frisören eller klipper ni er själva? Vad ingår hos frisören? (Tänker tex hårtvätt, styling osv).

Mitt hår är aldrig prioriterat. Jag har det alltid uppsatt pga hatar hår i ansiktet. Brukar klippa mig till ca axellängd, mer eller mindre. Nu är det lite längre och jag har nog inte varit hos frisören på närmare ett år.
Tänkte boka tid online och det slog mig vad dyrt det är, som allt annat nu. 530kr för en klippning. 600kr om man har extra tjockt hår eller vill ha en ny frisyr. Tvätt brukar ingå, en lite halventusiastik styling efteråt.

Sitter och scrollar på instagram och vill liksom hitta en frisör med passion och entusiasm. Som fönar och gör håret snyggt iaf efter klippningen. Jag hoppas ni förstår vad jag menar. Finns det ens sånna?
Jag klipper mig ungefär varannan månad, fixar färg/slingor ungefär 3-4 gånger per år.

I en vanlig klippning ingår konsultation, tvätt med hårbottenmassage, klippning, föning samt styling med värmeverktyg och produkter exempelvis lockning av håret. Även dryck (ex kaffe/te) och en liten kaka, på fredagar får man istället ett glas bubbel.
Jag har extra tjockt hår och betalar lite extra, en klippning inkl det ovan för extra tjock hår kostar då 890kr (Stockholm innerstad).
 
Har långt hår och har nästintill gett upp sitt gå till frisören. Det är dyrt men jag hade gärna betalat bara jag blivit nöjd, vill ju att det ska bli bättre, snyggare och proffsigare än om jag gör det själv.
Hittills har det blivit mer "åhnej" , eller "mjaa..." . Jag vill ha "åh :love:"

Har nog inte hittat rätt ännu och fortsätter klippa själv tills jag vågar mig på ett nytt försök.
 
Klippning var 10:e vecka, klipp o slingor var 20:e vecka. Rullande schema. 😁

Reser till min frisör på annan ort på lediga dagar. Lätt värt det då mitt hår är prioritet.
 
Klipper mig ungefär en gång om året. Har en enkel page som får växa ut och sen kapar jag den till käklinjen igen när jag kommer ihåg att boka tid :p

Ingen färg eller slingor, jag är alldeles för snå... eh, ekonomiskt lagd för att lägga pengar på sånt 😁
 
Går till frisören. Kanske varannan månad, ibland mer ofta, ibland mer sällan. Det är ganska kort och klippa själv känns inte görbart. Men färgar oftast själv.
 
Jag har kort hår, klipper mig ungefär var 6:e vecka och betalar 8-900:- per gång. Får vara värt det eftersom jag lägger noll tid på mitt hår däremellan, och ofta får komplimanger för hur det ser ut så det är inte bara jag som gillar frisyren. :)
 
Klipper ungefär en gång per år hos frisör. Har ganska långt tjockt hår, en bit nedanför bh bandet men det är alltid i hästsvans. Borstar det inte ens varje dag. Men det håller sig hyfsat utan att se ovårdat ut. Kostar 520kr och då ingår tvätt, fön och enklare styling med någon produkt.
 
Har långt hår och lugg.
Klipper mig ca var 3:e månad, då hon även bleker min utväxt. Hon tvättar (och masserar huvudet :D ) fönar och stylar. Luggen går jag och trimmar 1 gång i månaden tror jag?
 
Har kort hår, så går till frisör var 6:e, 7:e vecka ungefär. Kostar ungefär 600 kr. Kan inte tänka mig att ha nåt annat än kort och då känns frisör som ett måste. Å andra sidan blir det snyggt och lättskött.
 
Jag fick tidigare till renommerad frisör på Östermalm. Betalade typ 2500 kr för klipp och färg. Dock blev jag aldrig helt nöjd med färgen. Jag vill ha ”kall rosa typ mauve”. Ofta blev det för varmt, helst i botten.
Så jag konsulterade min granne som också är frisör och blandar nu min färg själv av div olika frisörfärger. Klipper luggen själv men tar topparna kanske en gång i halvåret (min granne löser det). Blir ca 95% billigare (och bättre)! Mitt hår är grovt och tål det mesta. Det behöver silverprodukter i botten för att hålla efter annars blir det lite för varmt där och regelbundna touch ups pga är ju inte en helt naturligt färg 😅

8AA7DBDB-9EB1-4CB3-8D63-431E15BE128C.jpeg
 
Förr gick jag typ en gång om året när jag hade långt hår. Vågade aldrig klippa själv dock.

Nu håller jag på att få tillbaka mitt hår och har därför kort och dessutom lockigt hår. Inser att frisören kommer behövas oftare en tid framåt. Men min frisör tyckte att trimma kanterna som jag oftare behöver göra är att likställas med en luggklippning, så jag kommer undan relativt billigt. En klipp och tvätt i kort hår kostar annars typ 450 kr.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren". Jag ogillar hela...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 043
Senast: Lupino
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 304
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp