S

suzukits

Jag ska klippa min ponny och behöver lite tips å råd...
Ska man klippa mot-medhårs? Vilken längd ska man ha? Vill klippa hästen helt(förutom ben å huvud förståss) Är det något fel att klippa den helt???
Snälla ni som kan de här, svara :bump: :banana: :bump: :)
 
Man klipper mothårs. När jag klippr mina hästar helt så sparar jag en bit där saddeln ska ligga, som ett chabrak. Tänk på att täcka hästen väl då det blir helt naken.
Och längd vet jag inte vad du menar är ju bara en längd på klippmaskiner
 
Jag helklipper mina hästar, lämnar bara ben och huvud. Tycker inte om att lämna för sadeln då det blir varmt och svettigt om det är mycket päls och det är lättare att hålla rent så att det slipper finnas smuts kvara som skaver.
Man kan ju klippa medhårs men resultatet blir inge vidare, det brukar bara bli topparna som försvinner. Viktigt är att hästen är ren så att inte maskinen fastnar i något smuts och nyper hästen i skinnet. Och att se till att borsta eller spola hästen noga afteråt så det inte sitter kvar hår och kliar under täcket!

/Hippo
 

Liknande trådar

Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
920
Senast: MiniLi
·
Trädgård & Växter Hej! Jag har i uppdrag att fixa en plantering, men jag behöver lite hjälp med vad som ska stå där. Önskemål är perenn, lättskött, ska...
2
Svar
35
· Visningar
1 729
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Roheryn
·
Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp