S

suzukits

Jag ska klippa min ponny och behöver lite tips å råd...
Ska man klippa mot-medhårs? Vilken längd ska man ha? Vill klippa hästen helt(förutom ben å huvud förståss) Är det något fel att klippa den helt???
Snälla ni som kan de här, svara :bump: :banana: :bump: :)

Man klipper mothårs. När jag klippr mina hästar helt så sparar jag en bit där saddeln ska ligga, som ett chabrak. Tänk på att täcka hästen väl då det blir helt naken.
Och längd vet jag inte vad du menar är ju bara en längd på klippmaskiner

B

**BORTTAGEN**

Jag helklipper mina hästar, lämnar bara ben och huvud. Tycker inte om att lämna för sadeln då det blir varmt och svettigt om det är mycket päls och det är lättare att hålla rent så att det slipper finnas smuts kvara som skaver.
Man kan ju klippa medhårs men resultatet blir inge vidare, det brukar bara bli topparna som försvinner. Viktigt är att hästen är ren så att inte maskinen fastnar i något smuts och nyper hästen i skinnet. Och att se till att borsta eller spola hästen noga afteråt så det inte sitter kvar hår och kliar under täcket!

/Hippo

Liknande trådar

Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
613
Senast: Bri
·
Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
585
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att reda ut vad det är för stol vi ska köpa till 3,5-åringen? Han sitter bakåtvänd i en Besafe izi plus (?)...
Svar
16
· Visningar
361
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan Hej alla fina! Skriver från Mallorca och behöver desperat alla tips och råd från er svenskar ( tyvärr otroligt annan mentalitet med...
Svar
6
· Visningar
989
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Namngivningstips..
  • Dressyrsnack 15