Klippning...

B

**BORTTAGEN**

Är det försent att klippa nu?
Hade inte tänkt att göra det i år, men jag känner att jag måste nog det, hade tänkt att klippa halsen och "låren" bara, det kan väl inte vara någon fara va?
 
Sommarpälsen brukar börja sin sättning i februari-mars, jag har en sista klipptidpunkt på sista januari.

Skall jag klippa någon annas häst efter det, får detta ske på ägarens ansvar.

Så tidigare behöver du inte vara bekymrad, ingen sommarpäls skulle bli skadad nu vid klippning.
 
Jag klippte min pålla igår. Det är inte försent, vet endel som klipper sina långhåriga tävlingshästar på sommaren. :smirk:
 
En annan sak också, hästen ska klippas på hela halsen och vid låren, hur viktigt är det då med täcke?
Han är ganska klen och har lätt för att frysa, men ungefär när behöver man täcka honom? Vill inte att han ska frysa, men jag vill ju inte att han ska få värmeslag heller... :smirk:
 
Spårklippning behöver inte betyda täcke, du får se hur din pålle reagerar behöves ett täcke så är det bara att acceptera. Behöver du inte täcka nu med päls, så kan du säkert slippa vid spårklippning fast helt säker kan man inte vara förrän efteråt. :D
 
yes, fast sen tycker jag det är rätt bekvämt med täcke också, inte lika stora lerkakor då. ;)
Gud vad lat jag är då... :crazy: :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
933
Senast: MiniLi
·
Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 103
Senast: Pinus
·
Kropp & Själ Kan vi snacka frisyrer och klippning av håret? Hur ofta klipper ni er? Går ni till frisören eller klipper ni er själva? Vad ingår hos...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 760
Senast: Milosari
·
Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
2 785
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp