Bukefalos 28 år!

D

darkbeauty

Hej, nu är det såhär att jag tänker klippa min 12 åriga islandshäst, det blir en jaktrakning eller kanske bara bogen, vill inte klippa alltför mycket. Jag undrar ungefär hur länge det tar för pälsen att växa ut ? Hinner han få tillbaka sin vanliga päls innan vintern kommer så att jag inte behöver täcka?
Och jag veeeeeet att det är lite sent för klippning, skulle ha gjort det innan. men men..

:confused:

Har någon förslag för klippning av hals och bog också ?? Lägg in en BILD gärna:)


//amanda:bump:
 
Sv: klippning

Fäller inte hästen?
Isf är det ju bara att borstaborsta så du får bort all vinterpäls.

Klippa bör man ju bara göra om man absolut måste eftersom det stör pälssättningen..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 922
Hästvård Hej! I somras fick min ponny eksem vilket ledde till att hon kliade av ca halva manen, från manken och upp halvvägs på halsen ungefär...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: sweep
·
Hästvård Vår shettis har ont av den milda vintern och har extremt tjock och lockig päls. Veterinären trodde även att de kan komma från ppid eller...
Svar
7
· Visningar
677
Hästvård Jag har en häst som jag har på lösdrift. Detta är första hösten/vintern jag har den så jag vet inte riktigt hur den sätter vinterpäls...
Svar
15
· Visningar
2 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp