Bukefalos 26 år!

klippta hästar i stallet

B

**BORTTAGEN**

måste de ha ett termo täcke eller räcker det med ett tex. flecce eller filt täcke?? :confused:

Det beror på stalltemperaturen =) Har du plus 10 - 12 i stallet kan de oftast vara otäckade eller klarar sig med ett mycket tunt täcke.

Har du däremot kallt i stallet, ner emot nollan behöver de ett tjockare.

och har du som mig, kallstall (eller utebox) så det tjocka täcken som gäller.

Sen beror det på hur hästen är klippt, en helklippt häst behöver mer täcke än en spårklippt (som i 9 fall av 10 klarar sig utan täcke i stallet oavsett)

B

**BORTTAGEN**

Som ovan, fast min femåring stod i våra uteboxar med ett tunt termotäcke, och "fri tillgång" till hö, när hon var totalt renrakad... Har dom bara å äta eller bara å pilla med, är risken mindre att dom fryser...

Liknande trådar

Hemmet Är sugen på att köpa en 350 diameter pool, men har noll kunskap. Det är en ovanmarkspool som jag funderar på. Helst hade jag velat göra...
Svar
0
· Visningar
129
Hästvård Hej! Min häst ska på bete där hon ska stå ute dygnet runt nu den 1 juli. Tidigare har jag haft tillgång till gräshage som hon kunnat stå...
Svar
11
· Visningar
722
Hästvård Jag har ett litet dilemma. Jag har en unghäst på 5 år. Han har gått på lösdrift sedan jag köpte honom för 3 år sedan. Innan dess stod...
2
Svar
29
· Visningar
1 820
Utrustning Min stallägare tänker köpa in en bättre beg tvättmaskin (modell lite tuffare, tex wascator) till stallet så vi kan tvätta schabrak och...
2
Svar
26
· Visningar
1 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Sommarföräldrar 2022
  • Höstföräldrar 2021, del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat