Klocka med timerfunktion?

MiniLi

TrÄdstartare
Jag skulle vilja ha en armbandsklocka med timerfunktion. Typ som de klassiska digitala klockorna men gĂ€rna aningens snyggare😆
Har försökt googla mig fram men just timer verkar inte vara nÄgon eftertraktad funktion, iaf inte sÄ att det skrivs ut tydligt..

Vill ha:
- snygg/diskret klocka
- timer som jag kan starta/pausa/stoppa enkelt och som signalerar pÄ nÄgot sÀtt nÀr den satta tiden gÄtt ut.
- timern ska kunna hanteras Àven med vantar, gÀrna knapp och inte bara touch.
- överkomligt pris. GÀrna inte mer Àn ett gÀng hundralappar. Kan betala mer om den ser ut som en vanlig klocka och faktiskt Àr riktigt snygg.

Jag har sett att en del sportklockor osv har stoppur, kan man anta att dessa Àven har timerfunktion?

Jag har inga behov av pulsmÀtare, stegrÀknare och allt sÄnt dÀr som olika varianter av smarta klockor har. Gör vÀl inget om funktionerna finns men Àr inte sÄ sugen pÄ att betala för en massa funktioner jag inte kommer anvÀnda.
Om klockan signalerar den den tycker att man ska röra pĂ„ sig sĂ„ MÅSTE den funktionen gĂ„ att stĂ€nga av. Skulle irritera mig massor..

Tips?
Vad ska jag leta efter?
 
Jag skulle vilja ha en armbandsklocka med timerfunktion. Typ som de klassiska digitala klockorna men gĂ€rna aningens snyggare😆
Har försökt googla mig fram men just timer verkar inte vara nÄgon eftertraktad funktion, iaf inte sÄ att det skrivs ut tydligt..

Vill ha:
- snygg/diskret klocka
- timer som jag kan starta/pausa/stoppa enkelt och som signalerar pÄ nÄgot sÀtt nÀr den satta tiden gÄtt ut.
- timern ska kunna hanteras Àven med vantar, gÀrna knapp och inte bara touch.
- överkomligt pris. GÀrna inte mer Àn ett gÀng hundralappar. Kan betala mer om den ser ut som en vanlig klocka och faktiskt Àr riktigt snygg.

Jag har sett att en del sportklockor osv har stoppur, kan man anta att dessa Àven har timerfunktion?

Jag har inga behov av pulsmÀtare, stegrÀknare och allt sÄnt dÀr som olika varianter av smarta klockor har. Gör vÀl inget om funktionerna finns men Àr inte sÄ sugen pÄ att betala för en massa funktioner jag inte kommer anvÀnda.
Om klockan signalerar den den tycker att man ska röra pĂ„ sig sĂ„ MÅSTE den funktionen gĂ„ att stĂ€nga av. Skulle irritera mig massor..

Tips?
Vad ska jag leta efter?
MÄste det vara en armbandsklocka? Kan det vara en sköterskeklocka med karbinhake till exempel?
 
Har en klocka frÄn Kronaby. PÄ den stÀller man in vad knapparna ska anvÀndas till, b.la. timer.
Har dock inte anvÀnt den funktionen sjÀlv sÄ vet inte hur smidig den Àr.
 
Har en klocka frÄn Kronaby. PÄ den stÀller man in vad knapparna ska anvÀndas till, b.la. timer.
Har dock inte anvÀnt den funktionen sjÀlv sÄ vet inte hur smidig den Àr.
Fin! Styr man alltsÄ utvalda funktioner pÄ mobilen via knapparna?
 
Har hittat tvÄ varianter som ser rÀtt ok ut och inte Àr sÄ dyra. Fitbit Inspire 2 och Garmin Vivofit 4. Tror fitbit har nÄgon slags knapp pÄ sidorna? Eller trycksensor?

Garmin vivofit verkar dock bara ha touchskÀrm om jag fattat rÀtt? Synd isf..
 
Har hittat tvÄ varianter som ser rÀtt ok ut och inte Àr sÄ dyra. Fitbit Inspire 2 och Garmin Vivofit 4. Tror fitbit har nÄgon slags knapp pÄ sidorna? Eller trycksensor?

Garmin vivofit verkar dock bara ha touchskÀrm om jag fattat rÀtt? Synd isf..
Jag skulle tro att funktionen finns pÄ alla sportklockor. Jag har iaf haft det pÄ bÄde min Garmin (Àldre modell) och min nya Polar M2.
 
Jag har inte haft timer pÄ mina Garmin eller Suunto, förutom att jag kan lÀgga in pass som kan rÀkna ner tid.
Ok. MÀrkligt dÄ det Àr en sÄ grundlÀggande funktion. Det verkar i vart fall finnas pÄ mÄnga av Garmins modeller utifrÄn de trÀffar man fÄr vid googling.
 
Har hittat tvÄ varianter som ser rÀtt ok ut och inte Àr sÄ dyra. Fitbit Inspire 2 och Garmin Vivofit 4. Tror fitbit har nÄgon slags knapp pÄ sidorna? Eller trycksensor?

Garmin vivofit verkar dock bara ha touchskÀrm om jag fattat rÀtt? Synd isf..
Garmin forerunner 45 Àr den billigaste av Garmins modeller, med knappar, som jag hittar med nedrÀkningstimer. Men den ligger runt 1000-lappen.
 
Ok. MÀrkligt dÄ det Àr en sÄ grundlÀggande funktion. Det verkar i vart fall finnas pÄ mÄnga av Garmins modeller utifrÄn de trÀffar man fÄr vid googling.

Det var iofs ett par Är sedan jag köpte en ny Garmin inser jag. :angel: Min nya Garmin Àr visst tio Är gammal.

FR45 ser definitivt ut att ha nedrÀkningstimer.
 
Garmin forerunner 45 Àr den billigaste av Garmins modeller, med knappar, som jag hittar med nedrÀkningstimer. Men den ligger runt 1000-lappen.
VÀldigt sportig look ocksÄ sÄklart, men ska kika lite mer! Garmin verkar ha flera bra modeller med timers, men surt att mÄnga bara har touch..

Ska anvÀnda nÀr jag rider (för att hÄlla koll pÄ hÀstens igÄngsÀttningsschema) och alla mina ridhandskar funkar inte med touch..
 
Jag skulle kanske ocksĂ„ kunna köpa en jĂ€ttebillig superful traditionell sportklocka med timer och enbart anvĂ€nda just vid de tillfĂ€llen jag behöver timern.. Men det kĂ€nns lite tristđŸ€Ș
 
TyvÀrr annan prisklass men Casio Baby G MSG B100 Àr/ser ut som en vanlig klocka och det finns en timerfunktion och fysiska knappar.

casio-baby-g-g-ms-msg-b100dg-4aer-215640-268215_1636538810_860.jpg
 
VÀldigt sportig look ocksÄ sÄklart, men ska kika lite mer! Garmin verkar ha flera bra modeller med timers, men surt att mÄnga bara har touch..

Ska anvÀnda nÀr jag rider (för att hÄlla koll pÄ hÀstens igÄngsÀttningsschema) och alla mina ridhandskar funkar inte med touch..
Fast kan du inte anvÀnda vanligt alarm dÄ?
 
VÀldigt sportig look ocksÄ sÄklart, men ska kika lite mer! Garmin verkar ha flera bra modeller med timers, men surt att mÄnga bara har touch..

Ska anvÀnda nÀr jag rider (för att hÄlla koll pÄ hÀstens igÄngsÀttningsschema) och alla mina ridhandskar funkar inte med touch..
Min Garmin Venu 2S har knappar och timer.
 
Fast kan du inte anvÀnda vanligt alarm dÄ?
PÄ telefonen menar du? Jag behöver kunna pausa och dra igÄng nedrÀkningen smidigt utan att hala fram telefonen varenda gÄng. Har tÀnkt pÄ detta varenda gÄng jag sÀtter igÄng efter en skada sÄ nu tÀnkte jag ta tag i det :)
Nu tex ska vi trava sammanlagt 1 minut under ett pass men bara raka spÄr, Àven om vi tar allt ungefÀr sammanhÄllande sÄ kommer det ÀndÄ bli skritt minst i varje hörn sÄ dÄ vill jag smidigt bara kunna pausa och sen dra pÄ nÀr vi startar upp ny trav igen.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp