Bukefalos 28 år!

Klockan lever ett eget liv..

Skogstokig

Trådstartare
Min datorklocka har börjat ställa om sig på eget bevåg:crazy:. Varje gång jag startar den går klockan helt fel (t.ex i morse när klockan egentligen var 07.25 visade den 06.05), jag ställer då om den och den går rätt hela tiden medan datorn är igång, men stänger jag av den och startar igen är klockan fel.

Har petat i alla klockinställningar jag hittat utan resultat. Den ställer även om olika mycket varje gång, ena gången kan den gå 2 timmar efter och andra gången 20 minuter före osv..

Vad kan ha hänt? :confused:
 
Sv: Klockan lever ett eget liv..

du får byta batteri på moderkortet.
 
Sv: Klockan lever ett eget liv..

fasen.. det låter krångligt.. :crazy:
försvinner inte en massa inställningar om man plockar ur batteriet?
 
Sv: Klockan lever ett eget liv..

Jo, klockinställningarna försvinner, men det har du ju redan drabbats av! ;) Skämtåsido händer det ingenting, men kan vara knepigt att hitta nytt batteri om det inte är en ny dator dvs.
 
Sv: Klockan lever ett eget liv..

haha nä att klockinställningarna försvinner gör ju ingen större ksillnad för mig :p men jag tänkte om det är andra inställningar som ryker. har aldrig ens tänkt på att det sitter ett batteri där :crazy:
 
Sv: Klockan lever ett eget liv..

Alla andra inställningar som kan försvinna har redan gjort det isf, sällan man har gjort några direkta inställningar som påverkas.

PS. Brukar oftast vara knappcellsbatterier, antagligen rätt standardmodell. DS
 
Sv: Klockan lever ett eget liv..

ok :) men då är det inte mycket annat att göra än att gå och shoppa batteri imorgon.

tack så mycket alla som svarat! :bow: buke är guld :banana:
 
Sv: Klockan lever ett eget liv..

varför skulle det vara knepigt? det är standard batteri. typ cr3032 eller cr3025 eller vad det kan tänkas vara. det har varit samma på alla de moderkort jag bytt senaste 15 åren.
 
Sv: Klockan lever ett eget liv..

Skulle skriva byta inte hitta, fick plocka ur halva innehållet i datorn för att komma åt batteriet på min gamla dator.
 
Sv: Klockan lever ett eget liv..

Ska börja med att än en gång tacka alla som svarat för tipsen :bow:
Har tyvärr varken hunnit eller kommit ihåg att köpa batteri, men nu verkar tursamt nog klockan ha kommit på bättre tankar och har faktiskt inte krånglat alls på flera dagar! :D

//Skogstokig, som har en löjlig förhoppning om att datorn självläkt eller något sådant (så hon slipper börja skruva i den) :angel:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 450
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 394
Tjatter Den här leksaken fick jag i julklapp troligtvis 1992 eller 1993. När man trycker på knapparna spelar leksaken upp djurläten. Inget...
Svar
15
· Visningar
2 181
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp