Klösträd utomhus

ufot

Trådstartare
Jag har ett klösträd på balkongen som katten älskar, men det tål inte regn speciellt bra, tyvärr.

Det är relativt nytt, kostade över 1000 kronor i inköp, och pelarna börjar redan ruttna.

Jag har ett likadant inomhus och det ser jättefint ut.

Finns det klösträd som tål regn och rusk?

Jag är tyvärr född med timmen mitt i hand och tveksam om jag klarar av att bygga ett själv.

Annars hade väl det bästa varit och hämta ett träd från skogen (om det nu ens går, här finns bara bruksskog och naturreservat).

Andra förslag?

Kostnad helst under 3000.
 
Gör jag! Borde få det måndag eller tisdag.
Jag vill också gärna höra en recension 😀
Framförallt hur stabil den är. Nuvarande är väldigt bra och stabil (om man nu bortser från att den håller på att ruttna)
Jag har ingenstans att fästa den på balkongen.
Ena katten lär väga dryga 6 kg som fullvuxen och nya på omkring 4-6 kg (omöjligt att säga, hon är knappt 4 veckor gammal än så länge och minstingen i kullen).
 
Nu har det kommit! Tog några extra dagar pga Corona. Det är riktigt tungt, väger bra mycket mer än mina inomhus klösträd och är därmed också rejält och stabilt. Allt verkar väldigt vädertåligt så jag tror det kommer göra succe. Vi har bara haft regn igår och idag så de har mest kollat in det och inte använt det direkt men vi ska få sol i helgen så då kanske jag kan fixa till ett kort med katter som använder det också.
 
Nu har det kommit! Tog några extra dagar pga Corona. Det är riktigt tungt, väger bra mycket mer än mina inomhus klösträd och är därmed också rejält och stabilt. Allt verkar väldigt vädertåligt så jag tror det kommer göra succe. Vi har bara haft regn igår och idag så de har mest kollat in det och inte använt det direkt men vi ska få sol i helgen så då kanske jag kan fixa till ett kort med katter som använder det också.

Spännande!!
 
Nu har det kommit! Tog några extra dagar pga Corona. Det är riktigt tungt, väger bra mycket mer än mina inomhus klösträd och är därmed också rejält och stabilt. Allt verkar väldigt vädertåligt så jag tror det kommer göra succe. Vi har bara haft regn igår och idag så de har mest kollat in det och inte använt det direkt men vi ska få sol i helgen så då kanske jag kan fixa till ett kort med katter som använder det också.
Perfekt att det är stadigt och stabilt.
Jag kan inte förankra det på balkongen...
Blir nog till att beställa ett och se vad bortskämnda fröken säger.
 
Nu har båda använt trädet samtidigt, mina väger ca 4,5 resp 5,5 kg och det är hur stadigt som helst!
20200711_114138.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp