Kloklippning, stackars hund...

movi

Trådstartare
Det gäller att ha tålamod, ja hunden alltså, och att jag har tungan rätt i mun...:D

Ja, herregud vad valping har fått utså när klorna ska klippas, ett under att han är gudomlig när klotången tas fram.

Efter 6 handoperationer och en steloperation av handled, så är inte min förmåga något bra, och dessvärre högerhanden.

När jag väl fått tången på plats, och ska klippa då har han tappat tålamodet :D för då har det gått ett tag, så mellan varven har jag lämnat in honom för kloklippning.

Men idag, så la han sig ner när tången togs fram, och han låg helt stilla i 45 min när jag siktade och klippte, han har nog börjat haja att matte är nog lite handikappad i handen, och att det tar liiiiite tid.

Ja, nu blev det en liten skryttråd, men nu kanske jag slipper att lämna till trimmet för kloklippning!

Min guldklimp!
 
Sv: Kloklippning, stackars hund...

Men vad fint! Ett tecken på en bra relation tycker jag.

(Min egen skriker som en gris på väg till slaktbänken så vi filar istället...:angel: )
 
Sv: Kloklippning, stackars hund...

Men vad fint! Ett tecken på en bra relation tycker jag.

(Min egen skriker som en gris på väg till slaktbänken så vi filar istället...:angel: )

:rofl:

Så låter min när han duschas :D, vi stänger alla dörrar och fönster så inte någon anmäler oss för djurplågeri :angel:
 
Sv: Kloklippning, stackars hund...

Det gäller att ha tålamod, ja hunden alltså, och att jag har tungan rätt i mun...:D

Ja, herregud vad valping har fått utså när klorna ska klippas, ett under att han är gudomlig när klotången tas fram.

Efter 6 handoperationer och en steloperation av handled, så är inte min förmåga något bra, och dessvärre högerhanden.

När jag väl fått tången på plats, och ska klippa då har han tappat tålamodet :D för då har det gått ett tag, så mellan varven har jag lämnat in honom för kloklippning.

Men idag, så la han sig ner när tången togs fram, och han låg helt stilla i 45 min när jag siktade och klippte, han har nog börjat haja att matte är nog lite handikappad i handen, och att det tar liiiiite tid.

Ja, nu blev det en liten skryttråd, men nu kanske jag slipper att lämna till trimmet för kloklippning!

Min guldklimp!

Vad duktig han är :)
 
Sv: Kloklippning, stackars hund...

Åh, härligt :D
Min unga dåre fick för sig (när hon var var ungefär 4-5 månader) att klotången var jättefarlig.. Hon skrek som om någon skulle mörda henne när man tog tag i en tass.. Efter en månad så slutade hon tvärt och låg lugnt och vilade när jag klippte klorna (vilket hon sedan fortsatt med för den delen) och jag minns hur skönt det var! Kan tänka mig att det är ungefär samma känsla för dig nu :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur skulle ni tolka denna hunds beteende? Hund som är näst intill omöjlig att klippa klor på hemma. Ägaren tar hunden till hundtrim...
Svar
8
· Visningar
1 233
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 779
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp