Bukefalos 25 år!

Klorhexidin klåda - hur ofta?

Rebe92

Trådstartare
Fått råd att tvätta min hund med klorhexidin schampoo i väntan på undersökning för klådan. Då jag inte får tag på kliniken frågar jag här: hur ofta ska det göras? Varje dag? Hon har enbart klåda, ingen yttre påverkan som sår/eksem eller dylikt.

Fått råd att tvätta min hund med klorhexidin schampoo i väntan på undersökning för klådan. Då jag inte får tag på kliniken frågar jag här: hur ofta ska det göras? Varje dag? Hon har enbart klåda, ingen yttre påverkan som sår/eksem eller dylikt.
Jag tycker att det låter som att du behöver göra en återkoppling med din veterinär angående flera frågor - har de inte telefontid på kliniken? :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 677
Hundhälsa Om det är någon här inne som kan ge mig råd om hur man ska hantera sin oro när det gäller sin allergiska hund. Får ont i magen varje...
2
Svar
20
· Visningar
1 511
Foder&Strö Hej! Jag har en ponny som precis bytt stall till ett stall med väldigt mycket utevistelse och fri tillgång på grovfoder vintertid dock...
Svar
7
· Visningar
467
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
1 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Bästa hästjobbet!

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Vackra vinterord