Bukefalos 28 år!

P

peligrozzo

som "följd-tråd" till klo klippning undrar jag vad ni har för klosaxar/tång?
Till min stora hunds klor behövs en rejäl skarp tång, än har jag inte hittat den..... Jag köper ny tång var varannan månad för de blir så slöa så de kniper om klon innan den klipper av, å de tycker såklart hunden e obehagligt:crazy:
 
Sv: klosax

de där med röda handtag som är helt skrangliga är inget värt. satsa på lite dyrare saxar. sedan behöver man inte slänga dem när de blir slöa, det går att lämna in dem för slipning.
 
Sv: klosax

jag annvänder dogmans (den grå) medium till mina kineser. den tycker jag är jättebra. fastjag har ju tagit till med en strl större än vad som behövs just för att inte riskera att den inte orkar och just nyper av klon. vill absolut inte riskera att få en hund som är rädd för att klippa klorna!
 
Sv: klosax

Min ser ut så här, jag haft den minst två år och den är fortfarande inte ett dugg slö :)

501036.gif


Hade en sån här innan, den var värdelös.. Det gick inte att klippa lite i taget och så var det jättesvårt att hålla så att man kunde se klon från en bra vinkel:
litenklo.jpg
 
Sv: klosax

Min ser ut så här, jag haft den minst två år och den är fortfarande inte ett dugg slö :)

501036.gif


Hade en sån här innan, den var värdelös.. Det gick inte att klippa lite i taget och så var det jättesvårt att hålla så att man kunde se klon från en bra vinkel:
litenklo.jpg

Vart har du köpt den svarta? jag har som sagt haft många olika tänger å dom har i stort sett varit lika värdelösa, kostat allt från ca:70kr upp till 200kr.... Ska säga att min hund har stora tjocka klor, så de e ett meck att klippa dom.....:(
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: klosax

Oj, det kommer jag inte ihåg.. Men det var nog på en vanlig liten djuraffär med hund- & kattgrejer.
 
Sv: klosax

Mina klotänger:

Klotnger.jpg


Båda dessa är helt outstanding bra och jag har haft dem i rätt många år nu och de klipper fortfarande lika bra som när de var nya :banana: :bump: :banana:

Har en till i samma modell, fast större. Den används sällan dock.
 
Sv: klosax

kl

jag tycker de flesta av "saxmodell" är helt värdelösa. Jag använder en ganska dyr giljotinsax på min!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 255
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Här kommer jag igen. :o Det är så att jag precis har skickat in en ansökan till en stiftelse om att få hjälp med att...
2
Svar
32
· Visningar
4 013
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 921
Senast: Dopy
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Lii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp