Bukefalos 28 år!

Lejonelle

Trådstartare
Min hane har spräckt en klo så vi genomlider nu det här med socka - tratt - hålla torrt - hålla rent - få någon sorts plastpåse att sitta kvar.. ja, ni fattar. Det som slår mig är att metoden som sådan är exakt samma som när min allra första hund bröt sin allra första klo för hundra år sedan. Händer det inget på materialfronten? På hästar plastar man ju igen hovsprickor och samma metod borde rimligen kunna användas även på klor, eller tänker jag helt galet?

Om den här produkten redan finns, berätta vad den heter och var man köper den. Om den inte finns, kan inte någon av er söka världspatent omedelbart och bli miljonär och skicka mig en prototyp fortast möjligt?
 
En hel del vettar har en ny typ av skor. Man bara töjer ut kanten och drar dem på tassen. De sitter kvar bra. Om man ska ha bandage under eller inte får vetten avgöra. Man kan ta av o på, eller låta sitta både inne o ute. Sök på "bilder på hundsko" på google så finns det en bild med något som ser lite ut som ballonger i olika färger = det är olika färger på olika storlekar. Storlek som till borderterrier kostade ca 20,-/st i vintras.
 
Jag lindar med vetflex eller sätter på en draghundssocka i cordura. Tycker det brukar läka ut fint på bara några dagar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp