Klösmöbeln är färdig! (bilder)

snurpe

Trådstartare
Den är färdig och jag är så oerhört nöjd så det finns inte! Och katterna med för den delen ;) :D

Se här så fin den blev:

Gå in här:
http://hem.bredband.net/snurpe/

Klicka på <katterna> och sedan <så här gjorde vi när vi byggde klösmöbeln> :)

Vad tycks?

/snurpe

Sv: Klösmöbeln är färdig! (bilder)

Oj, va stor den blev!
Läcker!!

Katterna verklar gilla den iaf! :D

Ja, jag tror det är det största jag sett! :D Drygt 2 meter, inte mycket kvar till tak ;) Så där har de något att klättra i minsann!

/snurpe

Ändå smet den i ganska bra där i hörnet så vi får gott om plats kvar i vardagsrummet :) Skönt att den inte tar så mkt plats trots att den är så stor!

/snurpe

Så snyggt så jag blir avundsjuk.

Jag skulle behöva hyra in nån som gillar att snickra och göra nåt liknande åt mig. Fast ännu stabilare, niokilosdjur behöver nog ännu stabilare saker. :)

Hehe, jo, jag är nöjd :love:

Denna rubbar nog inte ens ett niokilosdjur ska du se ;) Jag har slitit och dragit, men den rubbar sig inte en millimeter. Jag ska ju ha en maine coon i framtiden så även den ska ju kunna använda den utan att den brakar ;) Jag skulle nog till och med vilja påstå att den är bra mycket mer stabil än de man köper i affären (som det är lite si och så med) :)

/snurpe

Väldigt snyggt/praktiskt! :)
Önskar att man hade mindre av "tummen mitt i handen." Eller mer pengar så man åtminstone kunde köpa något liknande.

Jag ser mig nog som ganska händig, men sambon önskar nog att jag inte vore det ;) Det är inte alltför sällan vardagsrummet mer ser ut som en byggarbetsplats än just ett vardagsrum :angel:

/snurpe

Åh, nu blev jag jätteinspirerad till att också göra en egen..
Den var jättefin ju och mina katter skulle nog uppskatta en sån hög möbel väääldigt mkt! (Kanske slutar dom klättra på alla möbler då *suck*)

Vår börjar sjunga på sista versen nu så den ska skrotas snart.. Fin lutning va? :crazy:
klosmobel.jpg

Du vet man kan ju inte hoppa upp lugnt och stilla utan man måste ta sats genom hela vardagsrummet i 190 och sen hoppa upp på översta våningen så att den nästan välter varje gång :smirk:

Ja, det var verkligen en snygg lutning :rofl:

Kissarna har varit som tokiga på nya möbeln under kvällen :D

/snurpe

Din möbel är jättefin! Vad duktig du är!!! Jag har såna liknande med "lutning" hemma och har varit inne på ditt spår att bygga en ny, man kanske kan spara husen från de gamla ställningarna och återanvända :confused: Fast jag är en sån som vill göra men inte riktigt vågar ifall det blir kasst :o

Våga! Våga! Våga!

Det är inte så krångligt egentligen. Bara man är noggrann och tänker till :)

/snurpe

Vänta du bara tills dina små älsklingar få upp en flisa i tapetern. :devil: Jag vet hur det kan se ut efteråt :angel:

Vi byggde också ett klätterträd som vi förankrade i väggen. Samt klädde in platåerna i tyg. Blev jättefint, och mycket stabilare än de man köper i affären.

Nu framgår det lite dåligt av bilden, men har ni inte klätt undersidorna av platåerna? Det skulle jag ha gjort, undersidorna är annars så fula.

I tapeten brukar de inte vara, däremot testade lilla Katla och fortsätta vidare upp på gardinstången bredvid... :crazy: Men hon ångrade sig tror jag när hon inte visste hur hon skulle komma därifrån ;)

Nej, jag har inte klätt undersidorna, tyckte det blev fint ändå. Det enda som är klätt runt om är huset där jag självklart ville ha tyg även innanför :)

/snurpe

Det var länge sedan man såg dig förresten! (eller kanske är det så att jag varit borta en del)

/snurpe

Vänta du bara :D Under ett vildrejs kommer det rispas upp små flisor ur tapetern, och sedan är det kört. Kommer ihåg Semlan när hon klöste i tapetern, vi skällde på henne, och hon gav oss en vild och trotsig blick och sedan fortsatte hon klösa :devil: Uppe på översta våningen var hon ju ohotad (enda tills matte kom med blomsprutan) Den lilla markattan. Du anar inte vad som komma skall :angel: Fast dina kanske är små väluppfostrade änglar? Mina var det definitivt inte :smirk:

Nej, du har rätt. Jag har inte varit inne på ett tag. Känns nu lite ovant att sätta sig vid datorn och sedan "-Aha! Jag kanske har ett svar på buke!", den känslan var det länge sedan jag hade. Kanske börjar få ett återfall? :confused: :idea:

Faktum är att de ÄR otroligt väluppfostrade och aldrig satt sina klor i någon tapet. Säker kan man ju aldrig vara, men vi har en soffa där racen pågår hemskt ofta och där slickar de ju också tapetkanterna, varför är det då inga märken där? Eller vid den andra klösmöbeln som alltid står inskjuten mot väggen med för den delen?

Som sagt, säker är man aldrig, men jag har lite svårt att se varför de skulle klösa just där...

/snurpe

Äh, jag är fortfarande inte övetygad.

Menar du att mina små monster som klöste överallt skulle vara alldeles förfärligt ouppfostrade? Hrmpf! ( :D )

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 076
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 177
Senast: Iamia
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 270
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 220
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Tratt och vattenskål