Klotång utbruten ur Uppdateringstråd 26

Använder enbart giljotiner och har behövt köpa en ny på typ tio år. Jag kommer inte ihåg vad märket på den första var ens, men vilken trotjänare!
Jag klipper en klo här och där någon gång i veckan.
 
Nu använder jag mest dremel numera men annars använder jag enbart Miller's, tycker den är absolut överlägsen bland de jag hunnit testa. Den jag har nu har jag haft sen förra hunden var valp dvs i 8 år och den är vass och fin fortfarande. Använder tången på min hunds sporrar. Hans klor behöver slipas kanske en gång på 4 månader eftersom han sliter dem så bra själv när han springer och sladdar i gruset men sporrarna behöver hållas efter, orkar dock inte ta fram slipen bara för sporrarna så tar dem med tången.
 
Jag köpte min första Millers för några veckor sen och blev väldigt positivt överraskad mot dom "vanliga" klassiska från dogman jag använt innan. Tyckte det var stor skillnad
 
Jag har lite svårt med att inte köpa ny ifall man inte kan vässa liksom. Det är självklart att den blir slöare för varje gång den används. Den funkar, men hunden känner garanterat skillnad på en ny och vass och en gammal slö.
 
Jag har lite svårt med att inte köpa ny ifall man inte kan vässa liksom. Det är självklart att den blir slöare för varje gång den används. Den funkar, men hunden känner garanterat skillnad på en ny och vass och en gammal slö.
Jag märker stor skillnad på hur motvilliga de blir efter första klon. Med en bra tång bryr de sig inte alls, börjar den bli slö eller det är en dålig modell så vill de inte vara stilla.
 
Jag hittade äntligen Millers på Apoteket. Har letat länge. Herregud vilken skillnad det är att klippa med en ny klotång. Och jag vill bara ha Millers för jag nyper mig själv med alla andra tänger jag provat.
 
Jag måste ta tag i att beställa en Millers. Har en dogman-variant som fungerat helt ok i tre år men det kan bero på att jag sällan använder den då jag alltid passar på att klippa när vi är hos svärföräldrarna som har en Millers. Den är helt överlägsen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 666
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Behöver lite inspo! 😻 Vad gillar ni för koppel bäst? Jag har inget som jag gillar och skulle vilja ha några fler, kanske lite olika...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 730
Senast: tanten
·
Hundträning Jag skrev i uppdateringstråden precis, men kom på att det nog är smartare att skapa en egen tråd. Köpte ny snuffelmatta på MyDog för...
2
Svar
24
· Visningar
2 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp