Klotång utbruten ur Uppdateringstråd 26

Använder enbart Miller’s, köper ny varje-vartannat år typ. Har fyra hundar och försöker klippa så ofta jag kan, varannan till var tredje vecka blir det oftast. Klipper helst en gång per vecka men tar mig inte den tiden/hinner inte.
Samma här. Ibland får jag något infall och köper en annan klotång men blir alltid besviken. 🙄
 
Jag har köpt den 4 ggr, samtliga har varit glappa så de mosar klon. Oerhört besviken :(

Här blir det dogmans gråa lilla, köper ny ett par ggr per år. Klipper klorna varje vecka på mellan 6-10 hundar.
Jag vet vad du menar. Jag är vänsterhänt och då pressas bladen ifrån varandra istället för mot varandra med en högersax. Jag köper dock ändå Millers och så bankar sambon ihop niten i mitten lite med en slägga så funkar den bra för mig sen. Utan att banka ihop den så tycker jag också att Millers är glapp.
 
Jag har köpt den 4 ggr, samtliga har varit glappa så de mosar klon. Oerhört besviken :(

Här blir det dogmans gråa lilla, köper ny ett par ggr per år. Klipper klorna varje vecka på mellan 6-10 hundar.
Jag var nöjd med första Millers jag köpte, men med den andra hände precis det. Med en hund som är "känslig" så var det verkligen katastrof.


Precis som @snorp så upplevde jag att det var för att den glappa. Dock så är jag högerhänt.
 
Jag var nöjd med första Millers jag köpte, men med den andra hände precis det. Med en hund som är "känslig" så var det verkligen katastrof.


Precis som @snorp så upplevde jag att det var för att den glappa. Dock så är jag högerhänt.
Jag vet vad du menar. Jag är vänsterhänt och då pressas bladen ifrån varandra istället för mot varandra med en högersax. Jag köper dock ändå Millers och så bankar sambon ihop niten i mitten lite med en slägga så funkar den bra för mig sen. Utan att banka ihop den så tycker jag också att Millers är glapp.

Ja exakt! Trodde nästan jag var galen eftersom alla alltid pratar så gott om den.
 
Jag har också Miller’s, mest för att alla andra tycker att den är så bra. Jag kan hålla med om att den är glapp på något vis.. Skären skär ju olika spår :crazy: så efter ”ett klipp” så hänger fliken kvar i klon, för bladen möts inte och knipsar av.. Märkligt.
Tycker dock inte någon annan är fantastisk heller. Klotång som klotång typ. Klorna blir korta och mina hundar visar aldrig något obehag oavsett vilken tång jag använder.
 
Jag har också Miller’s, mest för att alla andra tycker att den är så bra. Jag kan hålla med om att den är glapp på något vis.. Skären skär ju olika spår :crazy: så efter ”ett klipp” så hänger fliken kvar i klon, för bladen möts inte och knipsar av.. Märkligt.
Tycker dock inte någon annan är fantastisk heller. Klotång som klotång typ. Klorna blir korta och mina hundar visar aldrig något obehag oavsett vilken tång jag använder.
Exakt så! Värdelöst!
 
Jag har också Miller’s, mest för att alla andra tycker att den är så bra. Jag kan hålla med om att den är glapp på något vis.. Skären skär ju olika spår :crazy: så efter ”ett klipp” så hänger fliken kvar i klon, för bladen möts inte och knipsar av.. Märkligt.
Tycker dock inte någon annan är fantastisk heller. Klotång som klotång typ. Klorna blir korta och mina hundar visar aldrig något obehag oavsett vilken tång jag använder.
Jag tycker verkligen inte klotång som klotång! Finns vissa jag inte ens kan klippa med.
Men om man bara klipper klon rakt av fungerar det mesta. Jag finklipper mycket, rundar kanter osv då jag vill ha klon så kort som bara möjligt. Har tyckt att det varit jättesvårt att göra det med andra klotänger än Millers. Har dock inte haft problem med den heller.
 
Har inte köpt nån ny på typ 18 år, har en setter och den klipper lika bra nu som när den var ny.
Jag ser ju på min att den börjar bli ojämn i bladet.
Men 18 år är imponerande.

Just nu har jag en billig från granngården, men egentligen är den inte tillräckligt billig för att bli kass.
 
Jag ser ju på min att den börjar bli ojämn i bladet.
Men 18 år är imponerande.

Just nu har jag en billig från granngården, men egentligen är den inte tillräckligt billig för att bli kass.
Räknar kallt med att min håller några år till :D

1658403345507.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 567
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Behöver lite inspo! 😻 Vad gillar ni för koppel bäst? Jag har inget som jag gillar och skulle vilja ha några fler, kanske lite olika...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 683
Senast: tanten
·
Hundträning Jag skrev i uppdateringstråden precis, men kom på att det nog är smartare att skapa en egen tråd. Köpte ny snuffelmatta på MyDog för...
2
Svar
24
· Visningar
2 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp