Klubb-skugga

MaritH

Trådstartare
Jag har ett litet dilemma som jag hoppas att någon kanske kan hjälpa mig i. Det är så att jag har flyttat till en ny ort, längre från den klubb jag tidigare varit med i och även längre bort från den person jag tränat mest för. I kombination med det så har också min häst blivit äldre och det är inte längre så aktuellt att åka iväg på heldagsträningar eller tävlingar. MEN jag vill fortfarande ha själva samvaron kring western.

Min gamla klubb ligger 6,5 mil sydväst från mig (FWR), en annan klubb 8 mil norrut (BWR). Österut är den närmsta klubben 10 mil bort (SbyWR). Det känns lite långt att åka när det jag vill kanske mest är att åka och titta på andra för att få chans att fika och prata western ;)

Ni andra som också bor med sådana här avstånd (jag vet att andra har ännu längre och gladeligen åker, men men), hur gör ni? Att gå med i en vanlig klubb kan man ju göra, men det är ju inte riktigt samma sak.
 
Sv: Klubb-skugga

Jag hade valt den närmsta klubben, 6.5 mil är ju ingenting. Själv är jag med i en klubb som täcker hela Norrbotten samt delar av Västerbotten. Men jag har å andra sidan inte så mycket att välja mellan :)

En "vanlig" klubb hade jag inte valt att gå med i (om jag inte var tvungen för att få köpa ridhuskort eller så) eftersom det brukar skilja en del i syn på hästträning och det kan bli konstiga diskussioner/konflikter. Men om du hittar en trevlig "vanlig" klubb ännu närmare dig så prova att vara med och se om det är trevligt eller inte.
 
Sv: Klubb-skugga

6.5 mil är ju inget! :D Trivs du i din gamla klubb så fortsätt där du har dina vänner! Jag är (än så länge, kommer också flytta snart, dock 25 mil :meh:) med i SWR och vi är utspridda på en radie av ca 10 mil. Det är inte optimalt kanske, men alla får anpassa sig och vi "turas om" att åka. :)
 
Sv: Klubb-skugga

Håller med övriga, 6.5-10 mil är ju inget. Jag tycker du ska gå med i den klubb du får bäst känsla för
 

Liknande trådar

Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 666
Senast: Emtherlia
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 605
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 429
Senast: moonstruck
·
Dressyr Suck... jag vet inte om någon minns min tråd om att ev sälja hästarna? Det har inte blivit av. Fortfarande är min lust att komma vidare...
Svar
1
· Visningar
1 031
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp