Fiffi1

Trådstartare
Jag satt och ögnade igen mina räkningar och såg att jag betalar väldigt mycket för olika medlemsskap i diverse klubbar hit och dit :eek:

Hur mycket betalar ni och vilka klubbar är ni med i?
 
Sv: Klubbar

360 kr -
BHK som jag bor typ 50 mil ifrån:angel: (gillar klubben mycket, och är där mycket när jag är hemma, sommrarna och så, och gillar inte alls lokala bhk)

200 kr -

UHV, där jag tränar agility och lydnad (är med i lydnadsgruppen/kommitén) mm. (ej kopplade till SBK)


Det var nog allt tror jag. Tränar för div privata instruktörer där inget medlemsskap krävs.
 
Sv: Klubbar

Vet inte riktigt hur mkt jag betalar/år i olika klubbavgifter, men det blir ju några kronor..

*SKK

*Svenska Älghundklubben

*Svenska Jämthundklubben

*Specialklubben för skällande fågelhundar

*Fauveklubben

*NKK

*Norska bassetklubben
 
Sv: Klubbar

Oj, ja du har ju flera raser


Jag undrar faktiskt om det är nödvändigt att vara med i flera, men de tjänar väl sitt syfte.

Jag är med i SKK, ca 300kr, schäferhundklubben/brukshundklubben, ca 500kr, två olika bruksh.klubbar 120/160kr, i närheten av mig och en lokal schäferhundklubb, 300kr, sen en till brukshundklubb 150kr,samt så betalar jag åt min dotter som brukar var med och träna på de två klubbarn i närheten av mig ca 100/100kr. (Vissa avgifter är jag osäker på men har skrivit ca pris.)
 
Sv: Klubbar

UHV, där jag tränar agility och lydnad

Där är jag också med :D Fast jag har varit mycket inaktiv senaste året :crazy:

Sen är det Brukshundsklubben, är med i den lokala.

SKK

Aussieklubben

Terrierklubben

BBHC (Bichon Bolognese och Havanaisklubben) och genom den även medlem i Dvärghundsklubben.

Oxkällans hundsällskap (för att ha tillgång till de hägnade rasthagarna)

Tror det var alles.
 
Senast ändrad:
Sv: Klubbar

Hm, funderar vilka klubbar jag är med i. Är nog bara 2 st?

Botkyrka brukshundklubb/SBK ansluten klubb ca 350 kr /år

Svenska terrierklubben 260 kr /år
 
Sv: Klubbar

Den enda jag är medlem i än så länge är:

SKK - 370:-

jag ska även bli medlem i Rasklubben för Släthårig foxterrier 200:- Utöver det så är jag även medlem i en kattklubb men jag vet inte vad det kostar/år.
 
Sv: Klubbar

kl
Jag ska nog undersöka varför jag är med i alla som jag är. SBK och vill jag ju vara med i men vad gör SKK? Nu har jag för mig att jag har lite rabatt på hundförsäkringen genom skk i och försig. Men man kanske inte behöver vara med i både svenska schäferhundklubben och svensk bruksschäfer. Den lokala schäferhundklubben gick jag med i somras och den har jag väl inte hunnit utnyttja riktigt än men ska nu under vintern då de kör lydnad i ridhus.
 
Sv: Klubbar

Jag är med i SKK, SVVK (svenska vinthundklubben) och SvA (Svenska Afghanhundklubben). Vette sjutton vad jag betalar men det blir väl kanske 800 kr om året.
 
Sv: Klubbar

Jag är bara med i SvVK (Svenska vinthundklubben) och det kostade mig ingenting :D

Nästa år blir det även Salukringen, tror jag, beslutsångest där.
SKK ska jag bli medlem i (igen..) i början av nästa år.
 
Sv: Klubbar

Lokala brukshundsklubben
SKK
SHU
SSPK
DPklubben


Har ingen koll på avgifter, men SHU gav paketpris på tävlingsbehörighet (för folk under 25 som inte är med i SBK), SSPK och dpklubben.
 
Sv: Klubbar

Bara med i SBK ansluten klubb. För snål för att betala flera medlemskap. ;) Var ett tag delbetalande i svenska schäfer klubben.
 
Sv: Klubbar

Jag är medlem i:

  • SKK
  • SBK/ Alingsås Brukshundsklubb
  • SSPK (Svenska schnauzer/pincher klubben)
  • SASK (Svenska Australian Shepherdklubben)

Så vad kan det bli sammanlagt per år... i runda slängar 1000 kr kanske?
 
Sv: Klubbar

Har en till fråga då (sorry om trådkap)

Nyttjar ni medlemskapet ngt? Dvs måste ni vara med där för att ni gör aktiviteter i deras regi eller är ni bara med för att ni tycker ni borde etc.

Själv är jag med i

SKK (måste då jag ställer ut)
SSRK ( måste då jag ställer ut samt hoppas starta på jaktprov bla)
SBK (måste då jag tävlar lydnad)1½ medlemskap då jag är delmedlem i en klubb jag gått kurs på
Flattklubben (fick av uppfödaren och då jag sitter i styrelsen så måste jag väl vara med i alla fall tills det uppdraget är slut.)

Mina andra rasklubbar är jag inte med i pga att jag inte nyttjar deras aktiviteter på något vis. Har sållat rejält på klubbar som jag varit medlemmar i pga att jag inte måste då jag inte är med på aktiviteter dom har.
 
Sv: Klubbar

Nyttjar ni medlemskapet ngt? Dvs måste ni vara med där för att ni gör aktiviteter i deras regi eller är ni bara med för att ni tycker ni borde etc.

Ja, jag är med i klubbarna för att jag annars inte kan gå ex.vis jaktprov/ställa på deras utställningar etc. Förutom nkk, då egentligen, men jag vill ju komma åt deras dogweb, så ;)
 
Sv: Klubbar

SKK, har rabatt på hundförsäkringen, kanske 10%. Men jag ställer inte ut, det kanske blir någongång i framtiden men inte än på ett tag.

SBK, och två brukshundklubbar på orten. Jag har gått kurser på bägge och tränar ofta på bägge. En av dem kör spårträningar som jag är med på. Jag har brukshundar och det är roligt när tidningen kommer i lådan :)

Svenska schäferhundklubben, har schäfrar

Lokal schäferhundklubb, vill börja köra IPO med den ena hunden = enda stället de gör det häromkring.

Svensk bruksschäfer, ville kolla vad det var och de har också en tidning.

Får en hel del tidningar och jag hinner knappt läsa alla, dessutom får jag tidningen Canis. Tidningarna läggs på hög i köket för att jag ska kunna lusläsa dem men efter ett tag åker några ner i skåpet för det kommer nya tidningar som absolut måste hinnas läsa. På semestern sitter jag alla lediga stunder på altan och plöjer alla gamla tidningar :D
 
Sv: Klubbar

skk

rasklubbar och genom dem dvärghundsklubben

lokala kennelklubben

swba
 
Sv: Klubbar

Svensk hundungdom och delmedlem i Billinge Bk får räcka för mej för tillfället, bara för att jag vill kunna tävla och gå kurs.

Något år var jag med i skk (för utställningarna), delmedlem i ännu en brukshundsklubb, medlem i kooikerklubben (för att jag fick ett gratis år där när jag köpte hunden) och gud vet vad. Prenumererade på diverse hundtidningar jag aldrig hann läsa etc etc.
Men det känns som att man betalar mer än vad det smakar. Som student får man vara försiktig med slantarna..
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 637
Senast: Badger
·
Hästvård Ridskolan har en cob med en väldig udda hudåkomma som enligt veterinärär autoimmun. Hon är extremt känslig i huden på benen och hon får...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 676
Senast: skogaliten
·
Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
1 236
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp