Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

klubbtävling?

S

Speedster

Vad får man ha på sig igentligen? Kan jag ha vita ridbyxor, bruna graninge stövlar, svart tröja med vit uppstickande krage? Vad får man inte ha?

Det är olika i olika klubbar. Om du tittar i gamla trådar hittar du allt om tillåten klädsel enligt TR. Om klubben har mildare reglar får du fråga om där.

D

Domaren

Fritidsjacka/tröja eller Ridkavaj. Vid Nationella och högre tävlingar krävs Ridkavaj. (hur tröja/jacka serut finns inga regler på)

Ridbyxor (färgen är helt valfri, vill du ha blommiga så är det OK)

Polotröja eller skjorta med krage. Vid nationella och högre tävlingar krävs slips till skjorta med traditionell krage. (Kragen behöver inte vara vit eller ljus längre)

Ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps i samma färg och utan fransar. Vid elittävling krävs ridstövlar.

Hjälm, av Konsumentverket testad och godkänd, med hakbandet i funktion, skall bäras vid all ridning på tävlingsområdet.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6109 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för ridkläder? Vad behöver man egentligen? Jag har -6 par ridbyxor varav 3 jag gillar - 3 långärmade tröjor till ridning...
2
Svar
23
· Visningar
736
Dressyr Hej, Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk) I TR står det såhär, jag har...
Svar
1
· Visningar
675
Övr.Hund Blev lite nyfiken då färger/färgbeteckningar kom upp i uppdateringstråden. Så, jag tänkte att det kunde vara kul att få veta vilka...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 256
Däggdjur Igår såg jag på såpass avstånd att det inte gick att ta kort, två "klassiska rådjur" som betade tillsammans med ett mindre svart djur...
Svar
13
· Visningar
1 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Betäckningar 2021

Omröstningar