klubbtävling?

S

Speedster

Vad får man ha på sig igentligen? Kan jag ha vita ridbyxor, bruna graninge stövlar, svart tröja med vit uppstickande krage? Vad får man inte ha?
 
Det är olika i olika klubbar. Om du tittar i gamla trådar hittar du allt om tillåten klädsel enligt TR. Om klubben har mildare reglar får du fråga om där.
 
Fritidsjacka/tröja eller Ridkavaj. Vid Nationella och högre tävlingar krävs Ridkavaj. (hur tröja/jacka serut finns inga regler på)

Ridbyxor (färgen är helt valfri, vill du ha blommiga så är det OK)

Polotröja eller skjorta med krage. Vid nationella och högre tävlingar krävs slips till skjorta med traditionell krage. (Kragen behöver inte vara vit eller ljus längre)

Ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps i samma färg och utan fransar. Vid elittävling krävs ridstövlar.

Hjälm, av Konsumentverket testad och godkänd, med hakbandet i funktion, skall bäras vid all ridning på tävlingsområdet.
 
Sv: klubbtävling?

Klubbtröja är naturligtvis också helt OK att ha...
 

Liknande trådar

Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
475
Senast: snorp
·
Utrustning Jag vet att tex scootboots är godkända att tävla i enligt TR. Men får man använda tex Flex Pony Boots på klubbtävlingar och pay&jump...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Nevermind
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 627
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Köpte nyligen nya ridstövlar och har problem med att dom är jätte hala plus att dom färgar av sig. Stövlarna är bruna förutom...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Hat
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp