klubbtävling?

S

Speedster

Vad får man ha på sig igentligen? Kan jag ha vita ridbyxor, bruna graninge stövlar, svart tröja med vit uppstickande krage? Vad får man inte ha?
 
Det är olika i olika klubbar. Om du tittar i gamla trådar hittar du allt om tillåten klädsel enligt TR. Om klubben har mildare reglar får du fråga om där.
 
Fritidsjacka/tröja eller Ridkavaj. Vid Nationella och högre tävlingar krävs Ridkavaj. (hur tröja/jacka serut finns inga regler på)

Ridbyxor (färgen är helt valfri, vill du ha blommiga så är det OK)

Polotröja eller skjorta med krage. Vid nationella och högre tävlingar krävs slips till skjorta med traditionell krage. (Kragen behöver inte vara vit eller ljus längre)

Ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps i samma färg och utan fransar. Vid elittävling krävs ridstövlar.

Hjälm, av Konsumentverket testad och godkänd, med hakbandet i funktion, skall bäras vid all ridning på tävlingsområdet.
 
Sv: klubbtävling?

Klubbtröja är naturligtvis också helt OK att ha...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 302
Senast: Squie
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
488
Senast: snorp
·
Utrustning Jag vet att tex scootboots är godkända att tävla i enligt TR. Men får man använda tex Flex Pony Boots på klubbtävlingar och pay&jump...
Svar
16
· Visningar
817
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
374
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp