Klump under magen, ändtarm osv

Twister2007

Trådstartare
Jag har min d-ponny på försäljning hos en familj, hon har gått super bra och blivit hur fin som helst. Tills nu när de har upptäckt en klump under magen, ganska nära spenarna. den är ganska stor. Den har ultraljudats men ingenting visade den. De har fått reda på att hon har någon klump i ändtarmen, hon vill gärna ligga ner, men ställer sig upp som vanligt! så inget kolik aktigt men vill gärna ligga ner. Är de någon som vet vad de kan vara? (Hon ska uppsöka veterinär imorgon)
 
Klump någon DM in i ändtarmen inte bra, måste akut undersökas. Är det en böld som gör att hästen inte kan bajsa spricker tarmen efter ett tag.
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 207
Senast: emma-vsm
·
  • Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 177
Senast: zuli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 900
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp