Klura ut näringsbehov?

E

Eem

Hur räknar man ut en hästs näringsbehov egentligen?
Man ser vissa på denna sida som verkar bara behöva kolla lite snabbt på nåt inlägg o ser på en gång vad hästen behöver. Hur?

MVH Eem

M

Magdalena

Man lär sig och får lära känna sin häst. Känner man inte hästen får man utgå från vad hästen brukar äta och svarar på det, annars finns det tabeller. Men som med allt annat är det den individuella hästen som bestämmer just sitt behov.

Men har man lärt känna sin häst och fått en fungerande foderstat ett år är det ju lätt att hålla rätt nivå från början.

N

Nina83

Kolla på min fodersida så ser du hur man räknar ut behovet. Men som Magdalena skriver- hästar är individer och kan skilja en hel del från tabellerna. Man får prova sig fram och se. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Försöker få tag i ett lämpligt hö till vår ponny nu inför sommaren då hon inte ska gå på bete i år pga fångrisk. Det är inte många som...
2
Svar
20
· Visningar
1 644
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
1 569
Senast: CFrisk
·
Hästvård Struppipningsoperation närmar sig och jag försöker samla på mig så mycket jag bara kan: - Vad kostade op för er (inkl ev eftervård)? -...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag har börjat kolla på ny hjälm för terränghoppning. Tidigare hade jag en CO J3, men hur jag än letar runt verkar de inte säljas i...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Cinzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Rocka sockorna