Bukefalos 26 år!

Klura ut näringsbehov?

E

Eem

Hur räknar man ut en hästs näringsbehov egentligen?
Man ser vissa på denna sida som verkar bara behöva kolla lite snabbt på nåt inlägg o ser på en gång vad hästen behöver. Hur?

MVH Eem

M

Magdalena

Man lär sig och får lära känna sin häst. Känner man inte hästen får man utgå från vad hästen brukar äta och svarar på det, annars finns det tabeller. Men som med allt annat är det den individuella hästen som bestämmer just sitt behov.

Men har man lärt känna sin häst och fått en fungerande foderstat ett år är det ju lätt att hålla rätt nivå från början.

N

Nina83

Kolla på min fodersida så ser du hur man räknar ut behovet. Men som Magdalena skriver- hästar är individer och kan skilja en hel del från tabellerna. Man får prova sig fram och se. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Nu är ju smaken som....ja, ni vet. Men finns det någon med kräsen häst som hittat någon müsli som hästen verkligen gillat, o som döljer...
2
Svar
24
· Visningar
1 899
Foder & Strö I stallet där vi står nu sen i somras är det halm som strö (ingår obegränsad mängd). Min häst kissar vid sidorna, är stor o tung o rör...
Svar
10
· Visningar
1 109
Kropp & Själ Vet inte ifall någon kanske läst min tråd för ett tag sedan, men blev misshandlad av mitt ex i form av att han inte tog hänsyn till mina...
Svar
11
· Visningar
1 284
Hästvård Känns som att jag har startat tusen trådar om den häst skadan sen i höstas, men nu kör vi igen. Kort bakgrund: Hästen har ett aktivt...
Svar
17
· Visningar
1 831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Traumatisk bindning
  • Bänkskiva i kalksten
  • Vårföräldrar 2018 del 3

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 26