Kluriga sopor från stall/gård

Skrottiskrott

Trådstartare
Gammalt elrep, var slänger man det? Det är ju både plast och metall i, "omöjligt" att sära på om vi snackar rep från stora hagar.

Undrar samma gällande grindhandtag, även de är ju plast och metall, ganska meckigt att sära på.

En annan sak som slog mig häromdagen - trasiga grimmor. Var slänger ni dessa?

Försöker sköta sopsorteringen men går bet på dessa grejer. 😄


Fritt fram att använda tråden för fler funderingar kring stallsopor!
 
Plasthandtagen hade blivit metall för plasten smälter. Det var det svaret jag fick av en anställd på tippen när jag skulle slänga en sak som bestod av både plast och metall.

Hade nog frågat på tippen vart de vill ha grimmor och elrepen. Det är nog det bästa.
Grimman kanske skulle kunna gå i metall av samma anledning som plasthandtagen, men inte fel att höra med personal först tror jag, de kanske har ytterligare ett alternativ som är bättre. 😅
 
Tack! Jag får nog fråga, tänkte att någon här kanske redan gjort det och hade koll. :D

Den som brukar vara på vår närmsta återvinningscentral svarar så ilsket när man inte vet var man ska slänga. Han är väl trött på "dumma" frågor men jag får fråga ändå, det är ju ändå en del av hans jobb.
 
Var faktiskt på återbruket igår med samma frågor 😁

Grimmor, täcken mm går som "starkt nedsmutsade textiler" och fick slängas bland tapeter, gummi. Hade även en säck med uppsopat damm, hovrester och lite annat jox som också fick slängas i samma container.

Jag hade elband med väldigt lite metall i som slängdes som plast/frigolit
 
Kan du inte maila de som ansvarar för återvinningscentralen och fråga hur det ska sorteras. Om det inte finns något på deras webbplats som gör dig klokare.
En del saker skiljer sig från kommun till kommun hur de vill ha saker sorterade på återvinningscentralerna.
 
Vi slängde gammalt elrep ihop med gammal stängseltråd (ren metall) i metallåtervinningen. Helt hopplöst ihoptrasslat, så hade aldrig gått att sära på! Där fick handtag till grindar också följa med!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp