Kluven, sälja eller behålla?! :(

Sanneria

Trådstartare
Hej hej!
Jag är så kluven man bara kan bli och behöver tips och pepp.
Jag köpte mitt sto 2016, och har under denna tiden egentligen inte haft någon ”gnista” med henne och har inte haft någon motivation och tyckt att det har varit så kul utan har mest åkt upp till stallet varje dag, mockat, sen åkt hem och kan nästan räkna på båda mina händer hur många gånger jag ridit under denna tid (jag har medryttare som tar några dagar i veckan och håller igång henne).. Nu känner jag att jag har tappat intresset helt och har nu ute henne på annons. Jag har hittat en person som varit och provridit och som jag vill sälja till, men hon tvekar för att hästen är såpass stor och ska meddela mig efter helgen hur hon vill göra. Detta har också fått mig att fundera ännu en gång hur jag själv vill göra.. hästen är 19 år och min plan har varit att hon ska då stanna hos mig tills hon dör men just nu känns det som onödiga pengar när jag ändå inte lägger ner någon kärlek och tid på henne. Men också, hon är så himla fin och jag tycker verkligen om henne så kanske behöver jag finna den där gnistan med henne? Hitta något som vi båda tycker är skoj? Men vad? Annars fundera jag på foder kanske ett litet tag?
Hästen i fråga är ett kallblod, rätt grov och klumpig och jag tror att det är där det blev fel från början. Hon är egentligen inte den typ av häst jag tycker är rolig att rida. Jag skulle vilja ha en nättare, kanske halvblod och få åka på träningar ibland och få hitta på massa roligt, hoppa i skogen osv. Jag kan visserligen göra detta i vissa drag med nuvarande men inte i samma utsträckning som för att jag tycker att det är kul.. finns det någon som förstår hur jag menar?
Om någon undrar varför jag köpte henne från första början så ville jag bara ”rida i skogen med något pass på banan då och då” och det var hon lämpad för men som sagt, inte så som jag finner roligt. Jag blev kär i den här hästen men är det värt att behålla även om jag inte tycker hon är rolig att rida? eller borde jag bara försöka hitta ”det” med henne? Hjälp! 😩
 
Säger samma som föregående, sälj!

Ibland blir det inte som man tänkt sig :) ska du köpa ny kanske du kan prova fler gånger och sen fundera lite längre på vad du vill ha?
Jag sålde en sån häst som kom till ett jättebra hem där de älskade att han var så lugn och trygg
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 830
Senast: animalasia
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 912
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 373
Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
588
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp