Klyschorna haglar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Indyhope

Trådstartare
Nu börjar kommentarerna komma i samma takt som att magen börjar synas ordentligt.

De vanligaste:

Hur är det med magen/maggen?
När är det dags?
Hur känns det att ha något som lever i sig?
Hur känns det att ha en alien därinne?

Tror jag ska börja räkna hur många kommentarer man får per dag. Börjar bli lite tjatigt nu.. :p
 
Sv: Klyschorna haglar

Känns igen. Till slut är man så van så man svarar innan de frågat. Och är det någon som inte frågar något blir man alldeles paff och nästan lite "stött"! Det tråkiga är väl att folk som tidigare aldrig pratat med en och frågat hur man mått bryr sig plötsligt väldigt mycket och frågar en massa, men bara om magen. Men jag är väl likadan själv, man vill ju veta...
 
Sv: Klyschorna haglar

Glöm inte..
Hur mycket har du gått upp? :smirk:
 
Sv: Klyschorna haglar

Fixa en tröja med trycket:

bulle i ugnen, så kanske folk fattar... :D
 
Sv: Klyschorna haglar

Känns igen... För mig var faktiskt den typen av kommentarer + folk som skulle klappa magen det allra jobbigaste med att vara gravid.
 
Sv: Klyschorna haglar

Känner igen det där med kommentarer & speciellt klappa magen...Känns som att man är allmän egendom,alla skall klappa & pilla på magen,senast i Lördags gav jag en kompis som satt på en stol(jag stod upp) en kram & hon bara drar upp tröjan & pussar mig på magen UÄCK!!!!
Tycker det är så himmla respektlöst.
Är dessutom en sån person som inte alls är öppen för beröring,kindpussar med vänner eller nåt sånt,så jag mådde jättedåligt av det.
Jag menar skulle jag bara dra upp tröjan på en tjejkompis & pusa henne på magen så hade hon antagligen tyckt att jag var rätt vidrig men bara för att man är gravid känns det som att folk har rätt att göra vad de vill med en & fråga vad de vill,gräva igenom ALLT,mellan ens skonomi,ens förhållanden,hur man ska göra med si och hur man skall göra med så...har folk inga gränser alls???

Mvh Zaria på dåligt morgonhumör...
 
Sv: Klyschorna haglar

ALLA gravida kvinnor är med om detta - och det konstiga är att även fd gravida verkar lika intresserade....

Det är bara att stänga öronen.

När jag har fått ut mina så kom alla kända och okända och glodde ner i vagnen - och frågade den intelligenta frågan; "Är det tvillingar ? " Nej, du ser bara dubbelt....vad fan trodde de ? Nästa fråga: "Är de snälla ?" Nej, jag tror faktiskt att de är onda bägge två.....

NI som bara har haft en unge - ni anar inte vilken uppståndelse det ställde till när det var två - det var inte dubbelt det var tiofallt
 
Sv: Klyschorna haglar

Nej, men säg inte att folk vill klappa på magen också??!!
Det får de inte göra med min mage i alla fall. Det vill jag inte vara med om. Jag är inte heller speciellt kramig och pussig med allt och alla precis. *suck*

Glömde en fråga:
Har du ätit mycket tårta på sista tiden. :smirk:
 
Sv: Klyschorna haglar

:D Jag hade en tröja det stod "Klappa mig på magen och du dör" på.
Blev ganska så omdiskuterad i umgängeskretsen...
 
Sv: Klyschorna haglar

Själv hade jag en tröja med BEBIS i stort tryck nedtill på magen ;) Tror inte jag gillat något plagg så mycket som den :) Fast lite farligt såhär efteråt när man har ont om kläder och står och rotar i garderoben på morgonen (ljuset släckt för att inte väcka sambo och dotter)

Fler klyschfrågor:
- Vad tror du det blir? (standardsvar - Ett barn/alt en människa)
- Hur mår du? (svar: bra förutom utråkad av alla klichefrågor)
- Vad ska "den" heta?
 
Sv: Klyschorna haglar

Jag har inga som helst problem med att folk klappar mig på magen, det är ju för att de gläds tillsammans med mig. Man får för övrigt en massa uppmärksamhet och omtanke som gravid (speciellt när man bär tvillingar!) som jag tycker är rätt skön.
Jag har nog mer problem med alla som ska berätta hur jobbigt det ska bli att få tvillingar. Det kontrar man dock med;
1. Vi tyckte det kändes futtigt med bara en bebis i magen så vi kör dubbelt direkt.
2. Fatta vad skönt att få TVÅ bebisar på bara en graviditet (speciellt för en ridtjej!)
3. Har du inte hört talas om dubbel glädje?
4. Så du hade SÅ besvärliga barn, det hoppas jag inte att jag får.

Det blir också fritt fram för tyckande om att man inte gått upp nog i vilkt, har för stor/liten mage etc. Det kan vara jobbigt om man blir orolig för att inte barnen mår bra.
Vi var på ultraljud igår och såg småpruttarna fajtas för fullt därinne så nu känner jag mig säker på att de är friska och sunda och kan koppla bort oron och bara glädjas och det gör att man inte hänger upp sig lika mycket på kommentarer.
 
Sv: Klyschorna haglar

Den skulle jag haft på den tiden det begav sig, vad jag hatade att folk kladdade på mig, det hände att jag lappade till dem på handen när de började.
Lägg av var då det minsta jag sa varje gång de kletade på mig. jag fullkomligt hatar när folk tränger sig på mig, det är därför jag bor där jag bor för att slippa trängas!
 
Sv: Klyschorna haglar

Viktfrågan får jag så gott som dagligen :smirk: Och "har du kräkts nå mer då?" Det BLIR jobbigt i längden, men det är BARA 4 månader kvar :bow:
 
Sv: Klyschorna haglar

Nej, jag har definitivt aldrig klappat nån på magen...

Däremot har jag oftast ställt nån fråga om folks magar för att det känts som att artigheten kräver det. De gravida verkar ju själva ofta så uppfyllda av läget att skulle kännas ogeneröst att inget säga.

Så jag brukar mest säga nåt "vänligt intresserat" för att beta av ämnet och komma vidare i samtalet. Mardrömmen är när man får svaret: "Jo tack, nu är det bra, men i början var jag så jävla trött och bara sov dygnet runt, dessutom spydde jag varje morgon i tre månader och mitt blodtryck gick upp till 140/90 i vecka 15, då var det lite oroligt, men nu är det bara bra och vi var på ultraljud i förra veckan vill du se bilden? Den där lilla skuggan är barnet och vi kan inte riktigt se om det är flicka eller pojke men tycker du inte att det där ser ut som en liten gullig pillesnopp?"

zzzzzzz..... ;)
 
Sv: Klyschorna haglar

Jag har mest fått höra positiva saker som "det är så vackert med gravida kvinnor", "åh, du riktigt strålar", "vilken fin mage" och liknande. En och annan klapp har det väl blivit, men jag har inte upplevt något tafsande direkt.

Visst har man fått de vanliga frågorna, "när är det dags?", "vet ni vad det blir?" "har du fått må bra?" etc, men det tycker jag är helt naturligt. Barn har alltid varit et naturligt och engagerande samtalsämne, i synnerhet bland kvinnor. Man får nog ta det som en av graviditetens "krämpor". ;)

Jag ska få den 26 maj och är stor som ett hus och längtar sååååå efter att få börja rida igen.

Önskar er andra lycka till med både graviditet, förlossning och efterkommande föräldraskap. :D

//C
 
Sv: Klyschorna haglar

:rofl:

En kompis fick nyss en liten son och eftersom vi träffades lite då och då under graviditeten kändes det på sin plats att fråga "hur går det/ hur mår du" eller nåt liknande. Jag klappade henne absolut inte på magen. Det hade ju känts rent absurt. Jag klappar väl inte henne på magen annars! Att det fanns en bebis där inne gjorde väl inte hennes mge till allmän egendom?
 
Sv: Klyschorna haglar

kristel skrev:
:D Jag hade en tröja det stod "Klappa mig på magen och du dör" på.
Blev ganska så omdiskuterad i umgängeskretsen...


Underbart!!!!! :rofl: :rofl:
 
Sv: Klyschorna haglar

Oj.... hade någon gjort så på mig när jag var gravid (eller nån annan gång för den delen), så hade det nog blivit en rak höger innan jag hunnit hejda mig... Vad gjorde du?
 
Sv: Klyschorna haglar

Fast de värsta är väl ändå de som TAR en på magen utan att ens fråga om de får. Typ gamla tanter på ICA och sånt! :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 264
Senast: Blyger
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
636
Senast: Hazel
·
Katthälsa Megara ska börja få hälften RC torrisar och hälften Bozita blötmat för att se om det kan fixa hennes mage. Jag försöker räkna ut hur...
Svar
6
· Visningar
611
Senast: Sol
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 115
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp