Knabstrupper

S

saba

Jag har en knabstrupper som jag stolt ägare till. :)Men det jag undrar ni som oxså har en sån ras,galopperar dom oxså som en gunghäst??min gör det..Han gungar med hela kroppen även halsen..Eller är det deras gångstil?? :confused:

F

Fjordan

Jag har tyvärr ingen egen knabstrupper, men jag har ridit en som faktiskt också var som en gunghäst =)
Jättemysigt, jag vet inte om det har med rasen att göra men dom är underbara hästar.
Oftast bra psyke efter vad jag har hört

A

angus

Min galopperar ganska vanligt men anledningen till att din inte gör det kan ju vara att han inte orkar bära sig bra på bakdelen. Träna korrekta öppnor o slutor, halvhalter och övergångar så ska du se att han kommer att bära sig fint och galoppera ordentligt!
Lycka till! ;)

lizan

Moderator
känner och har ridit 3 knabstuppers, alla har en väldigt rund och härligt gungande galopp! :bump:

P

pivoine

Ja, jag håller nog med om det, angus. Min knabstrup galopperar också vanligt. Med alldeles vanliga glädje-brall och allt... :o

S

saba

Va skönt att höra att dom är så :)Jag märkte det ganska mkt först i början när jag hade köpt honom,men nu tänker jag inte på det.Nu är han världens goaste..Lite för mkt i bland. :Dvi jobbar för fullt med honom med galoppen övar öppna och sluta mm .men det blir bättre och bättre.

E

elronne

Jag har också en knabstrup. Han har en skön galopp, kanske inte som en gunghäst men den är väldigt mjuk! :rofl:

Liknande trådar

Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 882
Senast: Sar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försökt att dö många gånger fler motför nån i min ålder borde. Eller mera motför vad NÅN borde. Men jag miss lyckas alltid. Tänk...
Svar
15
· Visningar
1 426
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
3 207
Senast: Skrämd
·
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 478
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2022