Knäklossar till Wintec close contact

M

musse

Är det någon som vet var jag kan köpa större knäklossar till en Wintec close contact?
Tacksam för svar! :banana:
 
Hej
Kolla hos de återförsäljare som säljer Wintecsadlarna.
M vH Mannis
 
letar också efter klossar ,större än de jag har nu ska det vara och BRUNA.
Verkar inte som det finns några,frågande hos en återförsäljare för ganska länge sedan och de sade att det skulle komma fler modeller på klossar men jag har då inte sett några :smirk:
 
Men passar de till hoppsadeln?
Dressyrklossarna brukar ju vara rätt stora :confused:
 
Om du kollar på Ryttare och Häst så säljer dom både klossar för dressyr och mindre klossar för allround/hoppsadlarna.
 
Hos Ryttare och Häst kan jag bara hitta för Allround och Dressyr, men inte för Hoppsadlar. :(
 
hmm...iofs är det kanske långt för dig att åka till Malmö men jag var där idag och köpte mig en Bates Caprilli...med dom små knäklossarna...och jag vill ha dom stora...så hon skulle plocka hem sådana till mig...skulle ha dom nästa vecka...och dom skulle komma i brunt eftersom sadeln är brun...egentligen får man kanske inte skriva ut vad stället heter men jag provar...Hubertus i malmö är det.
 
De som är till allroundsadlarna passar även till hopp!!
Anledningen till att det inte finns för hoppsadeln är att Wintec Close Contact är en flatbacksadel och dom ska inte ha några rejäla stöd för att man ska ha en så nära kontakt med hästen som möjligt. Men jag köpte ett par allroundklossar och stoppade på :)
 
Jag ringde till Three horses - det är de som tar in sadlarna till sverige och där sade de att det inte finns flexiblocks till hoppsadlarna... :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon vart man kan köpa nya sadelgjordsstroppar passande Wintec?
Svar
6
· Visningar
522
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
563
Utrustning Renskinn-säsongen är tillbaka för min skav känsliga häst. Dock svettas han väldigt mycket under sadeln vid nästan varje pass. Han är...
Svar
9
· Visningar
1 256
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
955
Senast: VincentM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp