Knappar blir oklickbara?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Sen ungefär en månad tillbaka händer det ganska ofta (flera gånger per besök på sidan) att somliga "knappar" inte går att klicka på. Oftast händer det när jag ska klicka mig fram i en tråd och scrollar ner för att trycka på ett visst sidnummer, eller "Nästa" för all del. Det händer också ibland när jag ska lägga in en smiley i ett inlägg, hela texteditorn blir oklickbar och musen förblir en pil istället för att bli till en hand som gör att jag kan klicka och komma dit jag vill. Jag måste uppdatera/ladda om sidan för att kunna komma vidare, då funkar det igen. Andra knappar, som t.ex. "Svara" eller "Gilla" funkar som vanligt, så det verkar bara vara en väldigt specifik grupp knappar som tappar funktionen, och då bara ibland.

Det är svårt att förklara inser jag nu, men det kanske går att förstå ändå? Jag surfar med Google Chrome på Mac och har testat att rensa cache samt uppdatera webbläsaren men det hjälpte inte.
 
Det var någon annan, tror jag, som rapporterade liknande problem tidigare.
Då tror jag vi kom fram till att det hade att göra med att banners inte hade laddat färdigt.

Det behöver självklart lösas på något sätt.

Jag tycker inte jag gjort några ändringar som skulle påverka detta, men kan självklart inte veta helt säkert. Eventuellt kan detta ha börjat inträffa oftare i samband med senaste forumuppdateringen och då är det bara att vänta på nästa, men jag ser det som mindre troligt.

Jag har för mig att google och kanske framförallt i chrome hanterar och blockerar eller tar bort vissa banners som tar för mycket kraft av den enhet man använder för att skapa snabbare sidor. Detta är vad jag förstår något som infördes nyligen och det kanske är det som ställer till det.

Försök hålla koll på om det kan vara en banner som inte laddats färdigt, det är bra att veta om detta är grundproblemet. Temporärt kan en omladdning av sidan kanske lösa det hela.
 
Det var någon annan, tror jag, som rapporterade liknande problem tidigare.
Då tror jag vi kom fram till att det hade att göra med att banners inte hade laddat färdigt.

Det behöver självklart lösas på något sätt.

Jag tycker inte jag gjort några ändringar som skulle påverka detta, men kan självklart inte veta helt säkert. Eventuellt kan detta ha börjat inträffa oftare i samband med senaste forumuppdateringen och då är det bara att vänta på nästa, men jag ser det som mindre troligt.

Jag har för mig att google och kanske framförallt i chrome hanterar och blockerar eller tar bort vissa banners som tar för mycket kraft av den enhet man använder för att skapa snabbare sidor. Detta är vad jag förstår något som infördes nyligen och det kanske är det som ställer till det.

Försök hålla koll på om det kan vara en banner som inte laddats färdigt, det är bra att veta om detta är grundproblemet. Temporärt kan en omladdning av sidan kanske lösa det hela.
Ok, jag ska hålla lite koll under de närmsta dagarna och se om något ändrats!
 
Ibland händer det att jag inte kan byta sida längst ner, det har dock fungerat att använda knapparna uppe istället.
Ja, så är det för mig med. Det verkar vara en väldigt begränsad del av sidan som slutar fungera, området från texteditorn och upp till där man byter sida.
 
Sen ungefär en månad tillbaka händer det ganska ofta (flera gånger per besök på sidan) att somliga "knappar" inte går att klicka på. Oftast händer det när jag ska klicka mig fram i en tråd och scrollar ner för att trycka på ett visst sidnummer, eller "Nästa" för all del. Det händer också ibland när jag ska lägga in en smiley i ett inlägg, hela texteditorn blir oklickbar och musen förblir en pil istället för att bli till en hand som gör att jag kan klicka och komma dit jag vill. Jag måste uppdatera/ladda om sidan för att kunna komma vidare, då funkar det igen. Andra knappar, som t.ex. "Svara" eller "Gilla" funkar som vanligt, så det verkar bara vara en väldigt specifik grupp knappar som tappar funktionen, och då bara ibland.

Det är svårt att förklara inser jag nu, men det kanske går att förstå ändå? Jag surfar med Google Chrome på Mac och har testat att rensa cache samt uppdatera webbläsaren men det hjälpte inte.
Jag kan inte lägga klicka på någon av knapparna smileys, fet text osv när jag skriver inlägg.
 
Jag kan inte lägga klicka på någon av knapparna smileys, fet text osv när jag skriver inlägg.
Detta skulle kunna vara ett helt annat problem.
Prova att klicka på [ ] - knappen. Om du har en liten skärm finns den under de tre prickarna till höger i editor-menyn.
 
Tror du var inne på rätt spår med det här med banners @Gunnar. Det hände igen nyss, och när jag då scrollade upp längst upp på sidan där det ofta brukar vara en banner av något slag, är där alldeles tomt precis som att bannern inte laddats. Av någon märklig anledning tycks det påverka ett gäng knappar som ligger nästan längst ner på sidan. Vet du om man kan stänga av den där nya funktionen i Chrome på något vis, om det nu är den som ställer till det?

Screenshot 2021-01-26 at 16.03.40.png
 
... och nu hände det här igen, men denna gång såg det ut som att alla banners var färdigladdade och klara.
 
Finns problemet kvar fortfarande?

Jag har precis inaktiverat ett tilläggsprogram på forumet som inte borde påverka men kanske?

Jag funderar även på om tillägget som varnar för äldre trådar möjligen skulle kunna ställa till det då det ligger i närheten av var problemen finns på sidan?

Hur ofta inträffar detta? Om det bara är några få gånger kanske det ändå har med någon form av inte helt färdigladdad sida att göra.
 
Finns problemet kvar fortfarande?

Jag har precis inaktiverat ett tilläggsprogram på forumet som inte borde påverka men kanske?

Jag funderar även på om tillägget som varnar för äldre trådar möjligen skulle kunna ställa till det då det ligger i närheten av var problemen finns på sidan?

Hur ofta inträffar detta? Om det bara är några få gånger kanske det ändå har med någon form av inte helt färdigladdad sida att göra.
Jag har inte stött på det sedan första gången. Klickade då på [ ] och sedan har det funkat som vanligt.
 
Finns problemet kvar fortfarande?

Jag har precis inaktiverat ett tilläggsprogram på forumet som inte borde påverka men kanske?

Jag funderar även på om tillägget som varnar för äldre trådar möjligen skulle kunna ställa till det då det ligger i närheten av var problemen finns på sidan?

Hur ofta inträffar detta? Om det bara är några få gånger kanske det ändå har med någon form av inte helt färdigladdad sida att göra.
Ja, det hände igen alldeles nyss. Även denna gång såg det ut som att alla banners hade laddat färdigt. Jag öppnar sällan riktigt gamla trådar, så tror inte att det har med det där varningsmeddelandet att göra.

Men är jag den enda (eller en av få) som "lider" av detta problem är det helt ok för mig att släppa det nu, jag har vant mig vid att ibland behöva ladda om sidan eller scrolla upp till "Nästa"-knappen högst upp på sidan istället och störs inte överdrivet mycket av det längre. Förhoppningsvis försvinner problemet av sig själv längre fram!
 
Händer fortfarande för mig ibland, men bara på mobilen, tror jag. Och då är bannern vid knapparna där man ska byta sida inte laddad. Funkar att ladda om, så jag klarar mig också:)
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare...
2
Svar
30
· Visningar
2 691
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår låste jag dörren på jobbet för sista gången inför sommarens semester. Jag har verkligen sett fram emot det. Frågan är då varför det...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Magiana
·
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 405
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag har en relativt ny MacBook som trots detta stundvis är oerhört seg. Som idag. Öppna ny flik i webbläsaren = Rainbow wheel Stänga...
Svar
12
· Visningar
2 885
Senast: imzork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp