Knarrande sko!

aiquen

Trådstartare
Jag har precis köpt ett par nya skor (tyg, med gummisula) och de knarrar när jag går! Eller ja, en av dem gör …

Jag har bara provgått lite i skorna inomhus, men tror att knarrandet uppkommer av att mina fötter nog är aningen för breda framför allt vid en punkt, så att foten liksom trycker ut själva skon/tyget utanför sulan när jag sätter ner foten. Jag antar att det uppstår något slags tryck eller friktion mot sulan då. Jag har ett par skor till av samma modell men som är en halv storlek större (vilka jag tycker känns för stora, t.ex. de glappar i hälen) och det paret knarrar inte det minsta någon av dem. Första gången jag beställer skor på nätet och så sjukt störigt, men jag VILL HA de här skorna!

Jag har liksom inte stött på det här problemet tidigare men har googlat och fått upp tips om t.ex. majsstärkelse under sulan för att minska friktionen, men funkar det och hur länge då? Jag vill ju inte gärna testa innan jag bestämt mig om ev. retur, om det inte skulle vara ett särskilt säkert kort. Eller borde jag fundera över om det kan vara specifikt för just den här skon, så att det kan vara värt ett byte? Eftersom ingen av de andra tre skorna knarrar det minsta.

Någon här som har haft liknande problem och har något tips?

/mvh en som aldrig ska beställa skor på nätet igen. :arghh:
 
Skicka tillbaka och be om ett nytt par. Har köpt knarrande skor och jag kan inte leva med det, så bytt och fått ett par oknarrande. Alltid varit just en sko som varit problemet och inte modellen.
 
Tror också att det är just den skon. Skicka tillbaka och testa ett annat par av samma sko.
Om du inte står ut med det knarr som är nu ska du inte behålla och hoppas på bättring.
 
Skicka tillbaka och be om ett nytt par. Har köpt knarrande skor och jag kan inte leva med det, så bytt och fått ett par oknarrande. Alltid varit just en sko som varit problemet och inte modellen.

Tror också att det är just den skon. Skicka tillbaka och testa ett annat par av samma sko.
Om du inte står ut med det knarr som är nu ska du inte behålla och hoppas på bättring.

Tack för era svar. Jag får nog göra så att jag försöker få hem ett par nya skor. Jag kommer inte stå ut med knarrandet och vågar nog inte hoppas att det kommer bli bättre. Suck, men hoppas att det bara är den här specifika skon som är problemet i alla fall!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Åh nu börjar ju nästan barfotasäsongen men det brukar tyvärr innebära skoskav för mig :nailbiting: Jag har ett par kilklackade skor...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Septicemia
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 378
Senast: Ms_Antrop
·
Äldre Jag behöver hjälp. För det första, jag kan ungefär ingenting om mode, stil och allra minst om "glitter och glamour" - som är temat på...
2
Svar
28
· Visningar
4 681
Senast: Myrten
·
F
Hästvård Hej! Jag har en shetlandsponny som är världens raraste lilla häst, men med eländiga hovar. Låååååååång historia och har inte tid att dra...
Svar
19
· Visningar
4 457
Senast: Flash
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp