Knepigt "värkanfall" ?

Halcyon

Trådstartare
Ingen aning döpa tråden till, men nåja... behöver hjälp fundera ut var kan va för fel!

Har efter månader gått "anfallsfri" och för åka på det idag, igen, alltså detta skett förr men jag trodde mest berodde pga huset bodde i förut var mögeldrabbat. Det skedde då mindre än 1gång per vecka.
Är så kan känna av stund innan symptomen är på g. Sen bryter ut med muskel och ledvärk, men mest ledvärk tror det är. Huvudvärk som känns speciell. Oftast enda som funkar är vila bort, ibland händer somnar (och vilar bort det påsåvis) men är inte sovtrött, annan form trötthet som gör jag somnar. Idag, slapp jag sovandet så verka va milt "anfall".
Har ingen aning när detta bryter ut (börjar från och med nu skriva upp det, om detta ska forsätta..) , har inte sett något samband med ätit eller gjort nått. Har tänkt migrän, men upplever inte migränmedcin hjälpt och känns som huvudvärk är för "klen" för va migrän.
Provade googla som inte ska men, där dök upp om depression vilket inte passar alls, mår inte alls psykiskt dåligt. Stress, har också tänkt, men tycker inte passar in heller. Har även fått förslag på ångest, men känns långt ifrån rätt det heller, tycker psykiska mående är för bra.
Så något tips?

Ja, borde söka läkare tänker göra om det är återkommande igen och vill ha lite input innan.
 
Det där låter för mig som migrän-prodrom, så jag skulle inte avskriva det helt. Sjukdomen kan variera mycket från person till person. Det är bra att skriva ner när det händer och hur det känns då, det brukar vara en ingånde del i en migränutredning så bra med ett försprång om det blir aktuellt att söka för det.

Jag har lidit av migrän i ca 20 år nu och vid det här laget har jag haft allt från "ring nödslakt" till förhållandevis milt skallebank, och även s k tyst migrän, där man får alla typiska besvär utom huvudvärken. Gemensamt är att jag alltid känner av det fysiskt när det är på gång. Det brukar börja med ont i kroppen och enorm trötthet, det är som att någon tryckt på av-knappen. Jag får också stor psykisk påverkan, blir både superledsen och otroligt elak när jag håller på att få migrän. :o

Från vad jag läst så är det väldigt olika vilka mediciner som hjälper och det är vanligt att behöva prova sig fram. Själv har jag problem med att jag sällan reagerar som man ska på mediciner oavsett sort, så jag hanterar det genom att förebygga så gott det går och undvika saker jag vet brukar vara triggande.
 
Det ordet ska jag slå upp.

Ja, jag har börjat föra lite dagbok nu i mobilen när symptomen återkommit, haft nästan 5mån symptonfritt trodde jag fick slippa detta men tydligen inte.

"Gemensamt är att jag alltid känner av det fysiskt när det är på gång. Det brukar börja med ont i kroppen och enorm trötthet, det är som att någon tryckt på av-knappen. Jag får också stor psykisk påverkan, blir både superledsen och otroligt elak när jag håller på att få migrän." Citerar detta, stämmer mycket in på mig utom psykiska delen, jag blir mer orklös ingen jätte skillnad på humöret utöver man givetvis inte är på topp.


Trodde lättade tidigare idag, men återkom och tog Alvedon, sen var som sagt som du skrev avknappen trycktes och jag slocknade i soffan. Mår bättre nu, men känner hänger i lite som efterskalv som brukar göra.

Tack för svar!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 232
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 893
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 450
Senast: Bri
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 087
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp