Bukefalos 28 år!

Knights King Richard

alice

Trådstartare
Igår köpte jag, efter mycket velande hit och dit, ett nytt dressyrträns. Det blev ett Knights King Richard ! Valet hade stått mellan detta och det här . Valet föll på King Richard pga att jag eg inte gillar mässingspännen samt att jag vill ha enkelhet i tränsen med bla inåtvända spännen vid bettet.
När jag igår glad i hågen skulle prova tränset blev det inte riktigt som jag tänkt mig. Det första jag upptäckte var att tant passade mycket bra i tränset. Det var mycket snyggare på henne än jag räknat med. Nosgrimman passade bra, sidostyckena var perfekta, likaså pannbandet.....men när jag kom till käkremmen så sket det sig. :( Den var för kort! Sätter jag den på första hålet får jag in tre fingrar, typ. :crazy: Inte bra! Jag blev jättebesviken! Min spontana tanke var; lämna tillbaka och beställ det andra! Men nu när jag sovit på saken....tänk om denna käkrem också är för kort? Då kunde jag lika gärna behållt tränset från Knights och lämnat in det till sadelmakaren för förlängning av käkremmen. :crazy: Nu velar jag...behålla och satsa på att förlänga käkremmen eller försöka hitta något nytt??? Problemet är att jag ju eg vill ha ett vitfodrat, men pull-back nosgrimma och inåtvända spännen vid bettet. Det finns ett sådant från EQL, men det kostar 1500.-. :eek: Det pallar inte min ekonomi! :cry: Hur många träns av andra märken kan man hitta i detta utförandet till rimlig penning? :confused:

Sen undrar jag lite om läderkvalitéten på Knights träns; Är de bra? Jag vet att det inte går att jämföra med 2-3000.- träns, men är de bra för det priset (600.-)? Håller de färgen? "Spricker" de/krackelerar som billighetsträns har en förmåga att göra?

Tills sist.....hur har ni uppfattat storleken på käkremmen på era knightsträns?

//Alice
 
Sv: Knights King Richard

Vi har två Knights träns till ena ponnyn. Jag köpte de mest för att det var halva priset på dessa. Men de är helt okej kvalitet på dem, lite hårda till att börja med, men med ordentliga smörjningar och användning så blir de bättre.

Jag uppfattar inte käkremmen som kort.
 
Sv: Knights King Richard

jag är jättemissnöjd faktiskt, har smörjt o grejjat som tusan men icke, det har spruckit o är allmänt hårt o träligt.
 
Sv: Knights King Richard

Breccia_ skrev:
jag är jättemissnöjd faktiskt, har smörjt o grejjat som tusan men icke, det har spruckit o är allmänt hårt o träligt.
Trist! Nu behöll jag King Richard tränset och är just nu nöjd! :D Vi får se vad som händer med det i framtiden. Det är iaf skitsnyggt på hästen. Nu ser hon ju ut som en "riktig" dressyrhäst, hoppetossan min. :D :love:

//Alice
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 216
Senast: Sirap
·
Utrustning Elvira är väldigt besvärlig i sin huvudstorlek, tror jag... Alla saker jag har till henne nu är i stl cob, men vissa sitter ganska illa...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: PansParis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp