Knights Leather

Ava22

Trådstartare
Hejsan! Ngn som har nån erfarenhet av dessa träns? Vilket tycker du är bäst osv?
MVH Nina
 
Jag har ett par tyglar från knights leather och dem är jag jättenöjd med.
Jag har träns också som jag tror är av samma märke, men är inte säker. De använder jag inte för de är jättefult och hårt. Dålig kvalite.
 
Jag hade tänkt köpa ett sådant träns.. men det e kanske inte värt att lägga ut 450 kr på det?
 
jag har ett king edward träns som jag är jättenöjd med, mjukt och gott i lädret och väldigt snyggt.
 
Det jag har hittat är vekrligen jättefint o mjukt, men som sagt det är svårt att veta om man ska köpa ett sådant som ska hålla ett par år!
 
Jag har ett träns från Knights Leather som jag är jättenöjd med :) Vet inte vad modellen heter med det kostade drygt 500 spänn. Det är mjukt och hållbart och har inte tappat styrseln efter ett par månaders användning :)
 
Hej!

Har sett tränset King Arthur på bild och tycker det verkar fint. Är det någon som har sett det i verkligheten? Är spännena stora, är lite nervös för det.. :confused:
 
Jag har ett King Edward (tror jag) och det är jag mycket nöjd med iallafall.
Bättre läder än man kan tro i den prisklassen!
 
Tycker det är bättre kvalité än man kan vänta sig i den prisklassen. Har ett träns med det märket som jag haft i 4 år nu, jättefint ännu.
 
Har två av det märket. Lägger upp bild senare ikväll. Mkt trevlig kvalitet i sin prisklass. Bättre än andra märken i samma prisklass. Jag sköter dem iofs pedantiskt men de har hållt sig mkt snygga efter 1 - 1,5 år. :)
 
Vi har två olika, ett med vitt foder och ett helsvart. Okej kvalitet för den prisklassen tycker jag. (Dessutom köpte jag det ena på rea :) )
 
Yeah. Är ett King Richard (svart med vit fodring) som jag har oxå.. o ett Ivanhoe (svart, smala remmar). Gillar dock inte pullbackknäppningen på KR-tränset.. Inte bra på arabens smala snok. Blir lite stort och bylsigt :smirk:
 
Jag har ett King Arthur! (Tror jag iaf, det med ovala mässingsspännen... :confused:)

Tycker det är bra läderkvalité, men på just den modellen är nosgrimma och pannband ganska tjockt fodrade, så på min lilla häst såg det väldigt klumpigt ut. Ville iofs ha en remontgrimma, så det gjorde inget... ;)
 
Har en sadelgjord i det märket som färgade av sig mycket i början (tur man inte har en vit häst) men nu är den ganska ok, fast "hård". Med facit i hand skulle jag nog lagt till lite pengar och köpt bättre kvalité.
 
Verkar råda lite delade meningar... Men jag ska se om jag kan hitta det nånstans. Någon som vet var tränsen säljs (i skåne)? :bump:
 
Hej! Har precis köpt en dressyrsadel från Knights Leather å än så länge är jag mycket nöjd!!! Kvalitén på lädret verkar där absolut inte vara några fel på! :rofl:
Hittade Knights grejer på Granngården i Ängelholm men som de skrev tidigare så är det Källqvist som har dem!

//Camilla
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är någon mer 15 åring som är intresserad av att gå Wången islandshäst, men kanske bor långt ifrån skolan?🤔...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Blossom
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 437
Senast: hollypolly
·
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
534
Senast: Silje
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp